★ Ny dator

Huvudvärk! Det har kommit och gått hela dagen men nu växer det sig starkare för var minut. Fan om detta ska bli migrän? Känns så så jag måste ta en tablett!



"Jag är Ipren - den intelligenta värktabletten
mot värk och feber är jag en effektiv en
smärtstillande, febernedsättande jag Ipren, de' e' helt enkelt intelligent.
Jag har anti-inflammatoriska egenskaper
bra mot muskelvärk, ryggvärk och ledvärk
En ipren 400 mg hjälper oftast bättre
än 2 receptfria tabletter med paracetamol
till exempel alvedon vid huvudvärk mensvärk och tandvärk.
Jag är Ipren - den intelligenta värktabletten!"

Vi har varit i Södertälje idag, köpte en Windstopperjacka till William från Polarn o Pyret. Jag ville ha en turkos, Micke en svart och så hamnade en ljusblå i kläm där också. Där stod vi och tävlade om vem som skulle vinna, vi höll upp våra "Vilken vill du ha William??"  Bäst av tre ;) Det blev den ljusblåa iaf. Svärmor la 250 kr på jackan så det är ju lite mer än halva priset, Micke fick tillbaka en femhundring från en gammal avbetalning så det var bara att tacka och bocka. Så fick han tillbaka 1400 från facket så han också hade betalat in för mycket till. =) Vi blir inte ledsna! *tihi*

Vi strosade runt i Tälje och Micke ville gå in och kika i Telia butiken. Såklart så blev han frestad i värsta erbjudantet med bärbar dator med mobilt bredband, precis som vi vill ha. Vi tjänar ju helt klart på att ha det så, vi betalar flera hundra i månaden på hemtelefonen som vi knappt använder. Så Micke bestämde sig, han sa upp alltihop och hakade på detta istället! Så vi fick mobilt bredband, LG bärbar 14" och en skrivare för 0 Kr. Månadskostnaden blir mycket billigare än det vi har nu med hemtelfon, bredband och allt skit. Så vi är nöjda =) Micke är nog mest nöjd eftersom det är han som betalar räkningarna ;)

Han pillar och grejjar med lilldatan, Wille sover så då är det ju klart att man sätter sig här ju! haha
Cattis kommer hit sen så då blir det promenad som gäller! Och ridning imorgon, torsdag och lördag. Lite motion denna vecka blir det. Det är bra det för jag har ätit hamburgare och godis och sånt skit *suck*
Tänk om man kunde få proffs hjälp av någon? Som lagar maten efter schema och tar med mig på promenader. vad glad jag skulle bli då =D

Happ, då sitter man här med 2 st dyra bärbara telefoner...Sälja på Tradera kanske? Nu har vi 3 st skrivare också...Behöver ju bara en...Sälja de andra också =)  Fan, vi kommer ju bli rika!

Nehepp, en Ipren och vila!                                       

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Haha så det blev en trots allt :P Vad blev månadskostanaden nu då? Har ni inte uppsägningstid på de andra så det blir dubbelt nu då? Skippar ni hemtfn helt nu alltså? Vad har ni för skrivare o vad ska ni ha för en av dem? Jag vill ha en nämligen :)

Håller med om att man skulle ha ett proffs som man kunde få hjälp med maten o promenaderna :P

2008-02-11 @ 16:44:00
URL: http://emelinda.blogg.se
Postat av: Katti

Jag pluggar samhälle-samhälle, men för stunden skulle jag plugga naturkunskap :)

2008-02-11 @ 19:08:48
URL: http://katjanathaliawall.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0