★ Nytt kök?

Jo, disskutionen har pågått i ett år nu. Nytt kök eller inte? Eller ska vi satsa på nya fönster istället?
Men vafan, kan vi inte satsa på båda? Vi har 100.000 i budget, vi behöver ju inte safta på kostnaden på köket så överdrivet, vi bor ju bara i radhus så...Om vi byter fönster för runt 30.000 så kan vi köpa kök för 70.000. Noblessa har nu erbjudande om man köper kök för 90.000 så får man 20.000 rabatt, så då kan vi ju köpa kök för 90 men bara betala 70! Men det finns ju betydligt billigare också. Men sen ska man ju byta golv, kakel, tapeter osv...Det är ju alltid mer kostnader än vad man tror. Bara golvet kommer kosta runt 10 tusen? Eller?... åååååååååååh jag blir galen, det är så mycket att räkna på!!! 

I sommar SKA jag måla om i tvättstugan också, jag står inte ut att vara där inne!! Det är ju lätt att måla, sen ta bort det fula skåpet och köpa ett nytt. Det kostar ju inte många kronor... Det ska bli av i sommar, annars spöar jag mig själv! Sen har vi ju Williams rum som projekt! Det enda vi har köpt dit är golvet...Ååå vad stressad jag blev nu =D haha

Bäst jag skriver om annat, sitter hos svärmor nu, hon har bjudit på mat och hemmabakt semla. Det var ruskigt gott! Sitter i soffan med hennes bärbara, fan vi vill också ha mobilt bredband med bärbar. Kände det när jag var hos Eme. Så jäkla smidigt. Och billigt. Vi sitter och betalar 400 i telefon kostnade endast. Sedan är det ju bredbandet på det. Flera hundra per månad som bara försvinner. Micke har sagt upp alltihop, så i Augusti har tiden löpt ut och allt är uppsagt. Då får det bli en bärbar med mobilt bredband. Det vi gör är att betala räkningar, skriva blogg och slö surfa så det kommer passa oss perfekt.

Ojojoj vad Wille babblar där uppe, han sitter i badet =) Min fis...Som är så stor.
Nu  måste jag gå upp och pussa på honom!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej ida!!
70 000 kr är en väldigt hög budget för ett nytt kök. Vi renoverade vårat från grunden i höstas och spenderade ungefär 40 000 kr på Ikea, med vitvaror och allt. Och då tog vi typ de dyraste luckorna och mellanpriset på vitvarorna.
Noblessa va med i uppdrag granskning (eller liknande program) för ett tag sen. De är tydligen bara skit..

lycka till med renoveringen!!
(på lördag ska vi gå på husvisning i Trosa och Hölö)

kram Hanna

2008-02-06 @ 19:13:42
URL: http://www.smaragden.com/bloggar/hanna
Postat av: Emelinda

Ida, du vill inte bli ny ägare till Tjabo & Alfons? :) Puss

2008-02-07 @ 10:19:42
URL: http://emelinda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0