★ Negativ

Jag är ledig idag. Så jag har haft tid till att se på tv. Så jag har reagerat lite på viss reklam. Tex, Ikeas "kom in i garderoben" massa sjuka människor som böjer sig åt alla håll.
Eller El Gigantens JÄTTE GLADA reklam. Budskapet är väl typ JÄTTE KUL MED REA!!!! WOOHOOO!!! Men han som för rösten undrar man ju om han har tappat pengarna? Har någon dött??

Men sen har vi ju faktiskt tampong reklamen. Hon går in och ut från toan för att den där satans tampongen inte sitter som den ska. Så hon får en tampong av sin kompis så hon återvänder till båset för att pilla in den. När hon kommer ut så är hon jätte glad, lägger armen om sin kompis och tillsammans går de därifrån. Men hallå??? Hon har precis fingrat i sin blodiga murra?? Borde hon inte tvätta händerna innan hon kladdar ner sin kompis och går därifrån??? UUUUUUH säger jag bara... Usch.

Regnstorm är det idag iallafall. Helt otroligt hur det kan vräka ner utan uppehåll! Jag begav mig till stallet för att skona Maxi från regnet en stund men vi kom inte långt från hagen. Vi blev jagade och attackerade! När jag väl fick tag i en bra pinne att peta med så vänder sig en häst om mot mig och helt plötsligt ser jag en blank sko rätt framför fejjet! Det var så otroligt nära att jag blev nersparkad av den där jävla hästen. Så jag gömmer mig vid ett träd men hela förbannade flocken cirkulerar runt mig med öronen slickade bakåt. Fan håller dom på med?? Jag är ju människa!!! Och stackars Maxi bara blir jagad var han än vänder sig.  Vi fick inte gå någonstanns. Vilken väg vi än valde för att gå in i stallet så var dom där. Alla elaka hästar. Jag är besviken. Det är inte såhär jag ville ha det. Jag vill kunna gå in i hagen och hämta min häst utan att jag också blir attackerad. Men jag kan ju inte åka ut själv, jag kan ju inte hämta honom själv... Så vad ska jag göra?? Byta stallplats? Till var??

Ingen kamera har jag heller. För den är inlämnad på lagning. Typiskt. Igår ställde han sig så snyggt flera gånger att jag önskade jag hade kamera, men icke då...

Jag har ångest inför allt jobb som väntar mig nu...Jag vill bara vara hemma. Tillsammans med min familj. Men istället ska jag jobba MER än innan och dessutom vara BC vikarie (butikschef) Och jag vet inte hälften av vad som ska göras. Jag trodde jag visste det, men allt har försvunnit. Bankningsdagar och pappersgöra och  allt annat skit. Inget extra får man för det heller. Och inget extra får jag för att jobba ENSAM i 2 dar. Jag får tillochmed mindre än vanligt för jag kommer bara få 30 min rast under HELA dagen. Jag sa att om jag ska jobba ensam och sen knappt hinna värma min mat på min mini lunch så ska jag ha lön för 2 också. 100% OB. men hon bara skrattade åt mig. Tack... Usch, ser inte fram emot den här sommaren alls. Ångest ångest ångest.

Kan man inte bara få vakna en morgon med ett brev i lådan där det står om alla miljoner man ärvt från nån man inte känner...

Kommentarer
Postat av: LINDA

säg upp dig då!!! du verkar inte villja jobba där precis.. om ni flyttar till usa så kan du ju vara hemma fru.. det får man lön för där.. skulle passa dig....



Å håller med om tampong reklamen... den är äcklig.. jag reagerar varje gång... fy....

2008-07-07 @ 15:27:37
URL: http://halvnuffe.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men vissa toaletter har ju handfat inne i båset....

2008-07-07 @ 16:16:46
Postat av: Emelinda's blogg

Men självklart ska du ha mer betalt om du ska ha mer ansvar!!!

2008-07-07 @ 19:35:30
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0