★ Liftare

Idag har jag tagit upp mina första liftare.  2 alkisar stod och pissa på motorvägen så jag tänkte det att "vafan, här kan de inte stå och förpesta, måste köra hem dom" Så jag gjorde det...

Nä men usch, så var det ju inte! Men när jag åkte hem från jobbet så står det 2 små tjejer vid motorvägen och liftar. Jag stannade direkt för att leka mamma. "Vafasen gör 2 småtjejer på motorvägen och liftar för???"
15 och 17 år, hade tävling med sina andra kompisar om vilka som skulle komma från Ekerö till Norrköping först utan pengar och sedan hem igen. Ojojoj tänkte jag. Då är det bättre att de åker med mig än nån annan snuskgubbe. Om än bara till Vagnhärad. Jag gav dom frukt och godis och matpengar och läxade upp dom snällt och vänligt att det är farligt att lifta. Dom looovade att föräldrarna visste om detta, och om de talar sanning så skulle jag vilja ha ett å annat ord med dessa föräldrar!!  Pappan till ena hade tydligen sagt "ja visst men var rädd om dig, ring om det är något" Men hallå???  Ok, att man som tonåring faktiskt måste få uppleva lite roliga äventyr, men att släppa iväg sin 15 åriga dotter att lifta 30(?) mil med olika bilar är för mig helt oförståeligt. Jag blir upprörd. jag tänker på dessa tjejer hela tiden, skulle tagit ett mobilnummer känner jag, vill veta var dom är, tänk om de står på motorvägen någonstanns, i regnet, trötta och hungriga? Tänk om de blir utsatta för en våldsman??  Gud, det märks att man är mamma, vilka känslor man har.
Har en sån där orolig klump i magen.

Gick bra att jobba idag, fick massor gjort. Jag jobbar verkligen bäst när jag är själv!
När jag kommit hem så åkte vi hela familjen till stallet. Jag skulle ha ridit egentligen men William var så trött så vi var tvungna att hålla honom vaken på någe vis. Så han fick hänga med dit. Han red på lille shettisen Jackie, vilket han tyckte var underbart kul! Sedan skulle han rida på Bonny också, detär julite storleks skillnad på dom 2 om man säger så, så att få upp honom på henne var inte så lätt. Nästa gång får jag nog stå på en stol faktiskt. haha. Men nu vet vi, helt säkert (som det kan bli utan tester) att William är hö/halm/ eller liknande allergiker. Så fort vi gick in på höskullen så började han hosta. Den där läskiga torrhostan. Det har ju varit lugnt sedan hans marsvin försvann. När jag var liten så var jagockså känsligmot hö, hade alltid eksem när jag kommit hem från stallet. Fick tillochmed eksem av gympasalens matta som hade nån stoppning av torkat gräs eller liknande skit. Dom hivade den och köpte in en ny.
 
Va jobbigt, jag är hungrig. Har inte ätit middag idag.... Åt en sen lunch bara.

Blä, dags att sova.

Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har ju nyligen börjat blogga det är trevligt:-) Är allt bra annars? Här är det fullt upp, har börjat jobba nu oxå, bara som timvik än men jobbar så mycket att jag inte riktigt hinner med;-) skönt på ett sätt oxå. Fasen ett par liftare och SÅ unga??? Jag va 15 första gången jag och en tjej kompis liftade från Mariestad till borlänge (30 mil) blev ju så jävla mycket strul så när vi kom dit ringde polisen min pappa 4 på morgonen han blev SÅÅÅ JÄVLA arg att det va min första och sista gång jag liftde;-)

2008-10-27 @ 18:28:07
Postat av: Kenzie

Hittade en artikel om det där med kort inskolning http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article3639631.ab



Haha ja jag vet inte varför jag skickar över länken...tänkte bara efetrsom vi pratade om det :-)

2008-10-28 @ 14:25:08
Postat av: Erika

Är det bra med er? Här rullard et lite lagom sådär;-) Hoppas hoppas vi kan ses snart, nu har ju jag körkort så det ska ju inte vara så svårt att ses, vi kan ju mötas halvvägs haha ;-). Kram på dig!

2008-10-29 @ 18:48:11
URL: http://metrobloggen.se/ameliaakillesmamma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0