★ Känslan av att förstöra ett bröllop...

Påbörjade dagen med att vakna på fel sida. En ledsen och bitter sida. Känns som att kuratorn är min bästa vän just nu och jag längtar varje vecka tills jag ska få träffa henne igen. Blev iallafall på gladare humör och var bättre än på länge på mitt jobb. Jag hade energi och glädje och det smittade av sig på kunderna. Är riktigt nöjd med jobbardagen och önskar att jag alltid har sån energi... Familjen Nyberg kom in och sa hej så fick jag ett par pussar av Kim! Gulliga lilla bebis...Eller a, bebis vetefan =P

Sen blev det olaglig ilfart till kyrkan för stundande bröllop! Allt kändes bra och spännande...Till en början...
Brudparet kommer in och det riktigt strålar om dom, jätte fina var dom verkligen!!
En sångerska tar tag i micken och "pianisten?" börjar spela...Jag hör direkt vilken låt det är och försöker tänka på annat. Viskar till Micke att "nej nej nej" ...
Kent- Utan dina andetag sjöngs på Davids begravning, en vacker låt som jag nu bara förknippar med sorg. Kan inte höra den utan att bli påmind om smärtan... Denna låt sjöngs nu på bröllopet och jag visste inte var jag skulle ta vägen. William satt i mitt knä och jag grät bakom hans rygg. Till slut ville jag bara skrikgråta/fulgråta rakt ut och kunde inte hålla gråthulkningarna borta, kände paniken i mig och jag gjorde det man inte gör under bröllop- Sprang ut ur kyrkan. Jag grät och grät och grät utanför så jag såg ut som ett monster. Sen kom Micke och Wille också för han klarade inte heller att sitta kvar. Jag har aldrig skämts så mycket i hela mitt liv, att lämna ett bröllop, att bara dra...Man gör inte så! Men det fanns inget annat alternativ... Som tur är förstod alla och man fick mer en klapp på axeln än arga blickar- vilket blev en lättnad. Men hur brudparet känner vet jag inte för jag fick aldrig tillfälle att förklara för dom. Men min svärmor skulle ta hand om det och det är jag tacksam för...Usch, känner mig så oerhört dum =( Vill få en chans att göra om denna dag...
Hade jag bara varit förberedd...så kanske...kanske hade jag klarat av att sitta kvar.

Nu sitter jag här och  tänker på sängen, jobbdag imorgon... Vilken bedrift att ta sig upp för trappen. Idag är det tillåtet att sova med smink känner jag...

Kommentarer
Postat av: Malin

Vi är inte mer än männsikor Ida, brudparet förstår det vet jag!

Oroa dig itne är det nu och kom över någon kväll om du känner att du vill prata om lite strunt eller bara lämnat hemmet en stund!



Kram

2009-08-16 @ 08:31:36
URL: http://mtl.bloggagratis.se
Postat av: Emelinda

Men kära hjärtat, du ska verkligen inte skämmas!! Miljoners kramar till dig snutt



Vem var det som gifte sig?

2009-08-16 @ 09:46:42
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: sofija

Gumsan då, inte ska du skämmas. Vem som helst hade gjort samma sak i din situation.



Tack för att du kom förbi igår. Det är alltid lika mysig att träffa dig.



Puss o kram

2009-08-16 @ 12:53:46
URL: http://metrobloggen.se/sofija
Postat av: Malin

Nej nej, du har inte missta ngt..vi som firade mig i förväg eftersom jag inte orkar fira mitt i veckan..fyller år imorgon tisdag ,så skriv grattis då så har du inte glötm mig;D



Kram

2009-08-17 @ 12:29:58
URL: http://mtl.bloggagratis.se
Postat av: Anonym

Hörrö du hörke mörke körke, uppdatera din saatans blogg någon gång;)

2009-08-21 @ 15:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0