★ suck

Jag blir gråhårig. Min son har hamnat i den värsta trotsen av alla! Vad gör man??? Snälla, ge mig tips. Jag vet inte alls hur jag ska hantera det. Han kastar saker och slåss, nyss välte han sitt fina kök som han fick av mormor i julklapp. Där fick jag iof nog och slängde ut alltihop (Läs ställde fint under tak) men i hans ögon så slängdes det ut. Var det dumt eller? Ville bara visa att om han inte tar hand om sina saker så behöver han inte ha dom heller. Visst, ungar slänger runt bilar och sånt men ett stort fint dyrt kök av OBH Nordica.  Och ja, han är bara snart 3 år men det gör det väl inte ok att bete sig så? "Ja, men du är så liten så det gör inget"   "Du får slåss och förstöra alla dina julklappar, för du är ju så liten...."
Självklart är min son inte värre än någon annans men vi tycker detta är jobbigt och tips mottages mer än gärna.

Trotsen försvann för att sedan komma tillbaka värre än någonsin...

Nu ska jag duscha och sen åka till jobbet.

På dåligt humör. Vill resa bort.

Kommentarer
Postat av: Linda

Men stackare.... Hmmm är det där jag har att se framemot... haha..



Du gjorde helt rätt i att ta bort det i från han... Leker man inte snällt behöver man inte leka alls..



Tycker jag. Fnns det nåt att göra mer än att visa han att tar du inte hand om sakerna ger vi dom till Moster Linda... Hi hi...

2009-01-03 @ 12:48:51
Postat av: Jennie

Man kanske skulle skriva en bok om "tips mot trots" för en sån har jag fan itne sett !! Tyvärr!

2009-01-03 @ 14:04:34
URL: http://jenniiepenniie.blogg.se/
Postat av: Emelinda

Man måste ju visa vad som inte är acceptabelt så jag tycker inte du gjorde något fel.



Finns nån bok som heter Trotsungar eller liknande, kanske vore nåt att få tips från.

2009-01-03 @ 17:19:19
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Finns en bok som heter "Trotsboken", kanske kan va nåt?

2009-01-10 @ 20:20:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0