★ Suck. Ilsken. *morr*

Snart dags att åka till jobbet. Har väldigt ont i kroppen idag, fick inte upp filmjölkspaketet och kunde knappt skära i bananen. Men det går väl över. Som allt annat.

Humöret är vänt ut och in. Kan inte bara menshelvetet komma nu så jag slipper se ut som en prickig korv i ansiktet, så jag kan bli på bättre humör. Orka vara jag just nu.

Hela huset behöver en storstädning, men när får man tid med det? När jag är ledig en dag nästa vecka så får ju inte William vara på dagis, och hur kul tycker han att det är när jag storstädar här hemma?

Jag blir så trött på systemet vi har idag, att vi betalar för dagisplatsen och inte för tiden vi utnyttjar. Han har inte varit på dagis sen November, ändå får vi betala 1200 jävla spänn. Blir så förbannad. Jävla moderathelvete, hatar er. Ta pengar bara, gör det. Men var går dom till? Era fickor. För inte har jag sett någon förbättring i samhället. Dagis samlar fortfarande in pengar till leksaker. Ska det vara så eller?  Har blivit en sån sjuk klyfta nu i Sverige. Inte blev det bättre av lågkonjunkturen. Jag blir bara så trött på allt. Alla förbenade kostnader, alla HÖGA kostnader. Ingenting får man för pengarna. Som dagis då, betalar högsta kostnaden och ändå får han inte vara där när jag väl är ledig. Men om jag blir arbetslös, då får han vara där varje dag! När jag ändå är hemma hela dagarna och gör inget vettigt. Som sagt, jävla idiot system.

Jag är på så dåligt humör, stör mig på allt, speciellt på dagens sverige, på hela världen. Att andras misstag drabbar oss och resten av befolkningen. Stör mig på att välgörenhet går till allt annat än välgörenhet. Stör mig på moderaterna som tycker man är frisk och ska jobba när man är sängliggande på dödsbädden. Stör mig på allt som går emot mig. Stör mig på Kringlan som ger mig böter om jag går på toaletten under arbetstid. Stör mig på detta väder, var fan är vintern. Stör mig på sommaren för den bara regnar bort. Stör mig på allt damm här hemma, spelar ju ingen roll hur mycket man än städar, nästa dag ligger det ett lager där iallafall. Stör mig på Halebop som gör att jag inte kan ta ett abonnemang just nu. Stör mig på AAAAAAAAAAAAAAAAALLT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Som sagt...kan bara menshelvetet komma någon gång så jag blir en människa igen.

*mutter mutter mutter*

Livet suger just nu.

Jag skulle behöva en rejäl omtanke just nu. En kram och lite fotmassage. Lite turkisk peppar och en rolig komedi. Mår skit fan. Fattar ingenting.

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Håller fullständigt med, dagens regler hit & dit är sjuka. Katastrof!



Turkisk peppar, haha då tänker jag på dig & Ange :P



Är du med i facket? För det där att du inte får gå på toa på arbetstid låter helt sjukt fel fel fel fel. Tycker du ska luska vidare i dem reglerna faktiskt.



Massa kramar till dig gums!!

2009-01-11 @ 10:22:19
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: cattfis

Du, jag, mc feast, heron, för mkt popcorn, skräckfilm eller tokrolig komedi = bra meducin för Ida, eller vad säger du? =) Puss o kram

2009-01-11 @ 20:24:46
Postat av: Caroline

Vilken fin blogg! :)

Hoppas du mår bättre nu!

Kram kram

2009-01-12 @ 16:54:19
URL: http://www.metrobloggen.se/carnovken
Postat av: Caroline

Bara en liten tanke, om detta system med maxtaxa. Det var ju redan på sossarnas tid de införde detta. Har ingenting med dagens politik att göra. Jag håller fullständigt med dig att det är kass. Har utnyttjat ca 8 timmar i veckan o får betala fullt för vi tjänar för bra. Medan en kompis tjänade ingenting men hade barnen på dagis fulltid, fast hon gick hemma. Betalade minimibeloppet. Helt sjukt.

2009-01-14 @ 11:20:22
URL: http://line73.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0