★ V.18

God morgon alla underbara dårar!!

Vilken underbar dag det blir idag, vilket väder!!

Går in i V. 18 idag, nästa vecka är det ultraljud, jag hoppas och ber att hon kan se könet. Annars får vi beställa tid på Tittut om ca 10 veckor. Kostar 900:-  men jag måste få veta vem det är där inne, har ett helt rum att inreda =P Hoppas på att det blir en rosa fondvägg vid spjälsängen ;)

Ikväll ska vi lilla familjen Neiberg till Trosa och äta god mat på någon av restaurangerna. Det blir inte Fyren iaf, dom har ju ingen meny! Finns typ 3 rätter att välja mellan, då är 2 av dom fisk. Uäck!! Tullen kanske?
Vi tar med oss barnvagnen faktiskt, annars får vi åka hem så himla tidigt, det vill inte vi! Undrar bara vad folk kommer säga när dom ser en fyra åring i barnvagn?? Men men, vad ska man göra? När jag var liten åkte jag skrinda på Trosa Stadslopp, haha. Man orkar ju inte hur länge som helst, William däckar ju kl 19 oavsett!  Så tråkigt att hålla sig hemma bara för att barnet ska sova.

Igår hade vi vattenläcka här i huset kan man säga! Värsta ljudet kom, jag och Micke tittar på varandra och undrar vafan det är som låter så jävligt?? Lät som duschen var på på högsta möjliga tryck, var på väg upp för trappen när jag såg allt vatten i hallen här nere. Då hade toaröret som förser toan med rent vatten GÅTT AV så det var en fontän där inne! Micke fick stänga av på huvudkranen som först skrek till mig att göra?? HAHAHA  "HUVUDKRAN?? VAD ÄR DET????" Fick han till svar =P MEN nu vet jag var den är ifall något liknande skulle hända. Hoho.
Men tapeten lossnade från limningen, tapeten under det målade bubblade sig och vattnet rann under det nylagda golvet. Inte så roligt. Ska ringa runt och höra vad man gör med vattnet under golvet... Men man måste alltid se det ljusa i det mörka. Tänk om vi inte varit hemma? Vattnet hade aldrig slutat spruta. hade ju slutat med att vi inte kunnat bo här på månader. Det hände våran granne där vi bodde under en del av min uppväxt, hunden skällde då märkte jag att vatten rann ut från balkongdörren. Han kunde inte heller bo där på ett tag, eller om han hade balansplankor som golv? Kommer inte ihåg riktigt... Men men whatever, rörmokaren kom och fixade det iaf...

Ska snart hänga ut tvätten, sen vet jag inte vad vi ska hitta på tills Micke vaknar... Åka och bada tycker jag låter utmärkt men min son håller inte med!! Höll på att få en chock. Drar nog med han iaf, han lär ju inte ångra sig när vi väl är framme.

Tjoflöjt på er =)

Kommentarer
Postat av: Cattis

Åh vad spännande med UL! Vill se bild sen =)



Trist med toan =( Den nyrenoverade då eller?



Tusen kramar

2010-07-02 @ 17:03:34
Postat av: Emelinda

Förstår att du är nyfiken, det är jag också :D



Så jäkla trist med toan, men som du säger, tur i oturen!! Men jag lider med er :( Mamma o pappa hade ju vattenskada i hela huset när vi bodde i villan i Trosa. Det var ju dock innan jag var född, men de andra tre ungarna fanns ju. De fick riva upp golven överallt och gräva upp längs med grunden i hela huset förutom i & längs med vardagsrummet (om jag minns rätt av vad de berättat).



Pusspuss

2010-07-05 @ 20:39:19
URL: http://emelinda.gopshusgarden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0