★ Herregud...

När valet äntligen är över så är det efterdyningarna som ska härja nu. Det är ett JÄKLA tjat om Sverigedemokraterna. Och det var det enda som valvakan handlade om igår.

Herregud, tror ni att SD kommer ut med gevär och skjuter ihjäl varenda invandrare, adopterad, sverigefödd??
Vad är ni rädda för? Att någon äntligen tar tag i invandrarfrågan. VARENDA en man känner gillar inte att vistas i tex Södertälje/Slöddertälje/Turketälje, ja den stan har många namn. Då är det ett jäkla gnäll, men när det kommer till politik vågar ingen försvara sin åsikt. Varför håller ni er undan, Södertälje, Tensta, Botkyrka, Ronna etc, varför bosätter ni er inte där? Jag har svaret på den frågan, gör det mig till rasist då? Är jag rasist bara för att jag tycker det är sjukt jobbigt med alla invandrare som kommer hit och bygger upp maffia och skjuter ihjäl varrann på öppna gator? Nån unge blev mördad på en skolgård i en förort för ett tag sen... Vill ni ha hit fler av dom? Nej, stryp intaget av flyktingar, det håller inte att ta in varenda en. Är det så att någon nekas, ja då blir det ett jäkla ståhej i media. Tycker ni ska läsa på om Finlands invandringspolitik, där är det HÅRT, gör det dom till rasister?? Nej dom vill behålla sitt land.

Om vi skulle flytta till Irak tex, tror ni på fullaste allvar att vi skulle bli så bra mottagna och behandlade och få lägenhet och pengar? Skulle vi få bygga upp en fet kyrka? I vissa länder MÅSTE man gå i insvept i lakan om man ska vistas ute, även om man är toksvensk och har en helt annan religion. OM vi skulle göra sak, fast då tvärtom, att de måste ta av alla sina hucklen och lakan och insvepningar då jävlar i min låda. Då skulle det bli krig.

NEJ jag är INTE rasist. MEN jag bor i Sverige, vi har yttrandefrihet, jag har rätt till en åsikt. Bara för att jag står för mina åsikter gör det mig inte till rasist. Bara för att jag har haft sex så gör det mig inte till hora. Bara för att jag har glasögon så gör det mig inte till nörd. VARFÖR ska vi stämpla varandra hela tiden för? Så fort någon tycker annorlunda så blir man utfryst.

Som ni säkert förstår tycker jag att SD ska välkomnas in i rikstan, där vuxna människor lyssnar på varandra och agerar därefter. För jag vet (uppenbarligen pga av rösterna) att jag inte är den enda som tycker det.

Jag har vänner, bekanta och kollegor från andra länder. Jag själv är halvfinne och min mormor flydde hit från kriget. Vill gärna att svärmors fosterbarn ska flytta hit från Ryssland för ett bättre liv, jag vill att invandringen ska bestå, men det behöver få en kontroll. Det gör mig inte till rasist. Låt oss få ha våra åsikter.

Kommentarer
Postat av: jennie

kan iten annat än att hålla med !!!!

2010-09-20 @ 10:50:50
Postat av: caroline

Jag håller med!!! Jag är finne...Jag står för att jag är rädd när jag åker till södertälje!



Kram kram

2010-09-20 @ 16:13:18
URL: http://novaochneo.blogg.se/
Postat av: Sanna

Bra skrivet!

Jag håller med dig helt & hållet.

2010-09-21 @ 14:07:31
Postat av: micke

Du är bäst min fru. Jag håller med dig. min kolibri.

puss

2010-09-22 @ 03:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0