★ Bålgeting

Vad mysigt det var i lekparken idag! Eller inte... William och jag skulle leka i sandlådan här i lekparken... Men när vi gräver så ser jag geting, efter geting...efter geting! Sandlådan är full av bålgetingar som bygger bon i sandlådan!! De har små gångar som de kryper in i. Verkligen överallt! Jag fick lugnt be Wille att gå bort från sandlådan. Jag blev rädd!! Har tryckt upp varningslappar och delat ut till alla i området. Ringde Anticimex men de har stängt ända tills måndag...

Hoppas folk läser lapparna nu så de inte släpper dit sina barn! Vad händer om ett barn blir stunget av en bålgeting? Det är väl farligt? HUVVA!!!

Vi tog en cykeltur istället, tänkte att Linnéa skulle somna en skvätt i vagnen men hon bara låg och skrattade =) hihi

Om det är fint väder imorgon så ska jag nog plantera om mina blommor. Är det något man ska tänka på när man planterar om blommor? Ska de ha näring och sånt?

Imorgon är det Valborg, nästan så jag vill nattvandra! Så många ungdomar som kommer fyllna till, bli nedkylda och gud vet allt. Vi ska iaf grilla med familjen Andersson, det ska bli väldigt najs! Tanken är att vi ska ta med barnen till elden men var finns elden i Vagnhärad? Och vilken tid brinner den lilla rishögen? Ska man ta med lite korv kanske? ;) Gratis eld, perfekt ju! ;)

Lillpluttan kämpar på med sina prickar och William fick en alvedon mot lätt feber när han gick och la sig. Undrar vad ska få för sjuka nu då? Blir vi aldrig friska i denna familj? Men men,... sånt är livet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0