★ Midsommar



Vi har haft en underbar midsommar! Picknick i Västerljung på dagen sedan middag med Sandra och Pähr. Det var länge sen jag skrattade så mycket! Så härligt, haha aaah =)



Sandra har ett inbyggt bord



Fitri poserar



Fitri och Sara



Även Linnéa hade picknick <3 Fasen, ser ju ut som jag har jätte baloobas!! Har INTE så stora pattar i verkligheten. Kameran måste va trasig eller nåt...haha



<3 <3 <3



Så gravid, så vacker <3



Min lilla svettpåse!! Han lekte i hoppborgen som en tok!



Min häst... Åååå det är verkligen min häst. In my dreams.



Myspys in på natten med ost och kex. Vi bjöd på grillad entricoté, ugnsrostad färskpotatis, hemmagjord tzatziki, melonsallad. Till efterätt blev det jordgubbar med glass och maränger.



Linneás 2 gaddar <3



MEN så söt! Radda radda....



Linnéas oljiga fotavtryck! hihi. Hon och jag tog en morgondusch och hon blev insmord  efter, så när hon sprang omkring med sin gåstol så var hennes fötter överallt <3



Hela mitt härliga Ingrid-Marie äppelträd är invaderade av dessa vidriga löss!! Jag gör allt för att minska men börjar inse att lössen har övertaget. Har googlat och för att ha bäst chans att slippa dessa vidriga kräk är först limringar på stammen som man sätter dit till hösten och sedan på våren när knopparna börjar synas så ska man direkt spruta allt med såpavatten. För att äggen ligger redan i knopparna. Urk. Så nästa vår ska jag kämpa med trädet som besatt ;)

Idag så begav vi oss till Västerljung för att plocka jordgubbar! Regnet öste ner så Linnéa och Micke satt i bilen och myste, men jag och William plockade friskt i det proppfulla jordgubbslandet! VARFÖR har vi inte varit där förut och plockat för? Igår köpte jag jordgubbar för 45 kr på Ica som inte ens var svenska. Självplocket tog 25 kr litern och det tog mig en kvart att plocka 3 liter. Om ens det. Stora fina jordisar! Man vet ju aldrig vad man köper, det står "Svenska extra söta!" på jordgubbs stånden men i själva verket är det tok besprutade bär från Belgien som någon stackars svettig polack har plockat 3 veckor innan. Precis efter han torkade sig i stjärten efter bajjeriet. Mmmm. Bajsgubbar. Ge mig lite Ehec tack. Nam nam. ;)

Vi har spelat crocket idag, hela familjen, tillochmed Linnéa. Hon kan åstakomma mycket i bärselen! Vad härligt det är med tomt!! Har alltid bott så men vi bodde i lägenhet i 9 månader och aldrig mer. Hoppas att vi har turen att få bo såhär jämt... Även om jag får psykbryt på hundar och mopeder så överväger det positiva! Dom får igen sen när William burnar med sin moppe här om 10 år *moaaaahahahahaha*

Hoppas på fint väder imorgon så vi kan fylla poolen! Ska köpa nya blommor till altanen då de jag köpte till amplarna inte tålde sol. Dom är inga fina. Öööööh. Jäjä.

Kommentarer
Postat av: sandra och pähr

tack för en jätte trevlig midsommar mina vänner! och vilka fina bilder på mig typ där jag ser ut som en köttbulle:-) haha

2011-06-25 @ 22:13:05
Postat av: Fitri

Hahaha... Radaa radaa =D Jättefina bilder på mig..verkligen!! Såå smickrande vinkel. Denna hämnd kmr bli ljuv.. ;)

2011-06-26 @ 11:53:40
URL: http://ylmetott.blogg.se/
Postat av: Ida

Fitri,jag har 20 upp på dig!

2011-06-26 @ 12:33:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0