★ svammel

Måste tapetsera om i vardagsrummet!!! NU helst... Det enda vi väntar på är bågen till öppningen...Ni ser på bilden bakom 
soffan, det byggdes om för 100 år sen när vi gjorde om köket, hela den bågen ska korrigeras och vi har väntat i 3 år på en ny båge men jag vågar inte fråga när den blir klar... NÄR den blir klar så bågen kan göras om så ska vi tapetsera om. Jag klarar inte av att titta på dom här lila tapeterna längre. Bläk. Har ni några förslag på färg och/eller tapet?
Alla tips mottages med varm famn =)


 

Livet som mammledig är ju underbart! Vill aldrig att den ska ta slut! Jämfört med för typ 6-7 år sen så lever man ju verkligen ett helt annat liv. Ett mycket bättre liv! Förr var det fest varje helg och man besudlade sin kropp med alkohol och tobak, man hade skit kul och det behövs när man är ung. Det är en perios i livet man ska gå igenom tycker jag.

Men nu när man har barn så har man nåt att leva för. Istället för att längta till varenda helg så njuter man av varje minut tillsammans med sina barn. Tisdag eller lördag spelar ingen roll, alla dagar är lika underbara!

På förmiddagarna brukar jag vara hemma och mysa med barnen, de dagar som William går på dagis så brukar jag hitta på något med andra mammalediga mammor här i byn. Det är då jag har min fritid kan man säga, då jag har tid att träffa kompisar. Men de kompisar som inte har barn eller större barn och jobbar så blir det inte lika mycket tid med dom. För eftermiddagarna i mitt liv är fullbokade. Det ska lagas mat och lekas och ammas och ätas och plockas och har jag tur hinner jag klämma in lite träning på schemat!

Nu har jag tid att blogga för skruttan somnade i babygymmet



Hur gör ni andra mammor, har ni tid för alla era kompisar? Jag har inte det kan jag ju säga... på förmiddagarna har jag det men sen blir det full rulle. Sen har väl jag turen att ha många vänner, låter knäppt att säga det men jag har väl egentligen mer vänner än jag hinner med. Som Cattis och Sofija tex, när träffade jag er sist, det hinns inte! det är bara så. Och då är det väldigt nära vänner... Cammen umgås jag mycket med för att vi lämnar samtidigt på samma dagis och bor nära så det är lätt att smita över till varann med våra små bebbar.

Äh skit samma, tiden räcker inte till helt enkelt och jag bara svamlar en massa gojja.

Pratade med Anna-Karin på BVC idag ang kosten när jag ammar. Hon tycker att jag ska äta enligt tallriksmodellen nu när jag ammar, och det jag ska ändra är att byta ut till fullkorn annars ska jag fortsätta som jag gör och sen om ett par månader när jag slutat amma- ändra kosten mer. Hon tycker att jag ska ha rätten att njuta av mammalivet och amma på utan att oroa mig för att mjölken ska försvinna. Precis som jag tycker. Jag har tid på mig att gå ner i vikt sa hon. Även om inte mycket händer nu så lägger jag en bra grund till min kropp genom träningen och att det tar lite längre tid när jag ammar- får det göra! Ingen lider ju egentligen av det. Det är väl snarare bättre kanske, kroppen bygger om sig helt nu, förhoppningsvis, eftersom den bygger upp muskler jag inte haft på flera år, sen jag sålde min häst typ... Äh vad vet jag, det känns rätt iallafall, äta någorlunda som vanligt men mer grönsaker och träna på som vanligt så tar jag mer Bantning när jag slutat amma. Så gör vi =) Men godis och fikabröd och annat smarr är fortfarande bannlyst!

Gud vad jag svamlar, förstår att ni sitter och suckar...


Kommentarer
Postat av: Micke

Du har helt rätt min Ida. Ät och gör det man hinner med. Du är min idol. Älskar dig



2011-03-12 @ 04:00:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0