★ livsavgörande val, gör dom åt mig tack

vet inte om jag tappat framtidstron eller om jag bara förtränger det faktum att framtiden knackar på min dörr. det är dags att vända kapitel i livsboken och ta ännu ett steg upp för trappan. vad detta trappsteg har att erbjuda har jag ingen aning om och det skrämmer mig. mycket. jag har en ny nyckel i min hand och med den ska jag öppna den nya dörren in till nästa variant av mitt liv. jag drömmer konstant mardrömmar.,alltid om samma sak- zombier. jag är alltid rädd och jagad och alltid är det någon jag tycker om som vill mig illa. baktanken med drömmarna är alltid desamma- jorden går under och allt upphör att existera, det är en vidrig ångest och när jag vaknar så mår jag så dåligt. jag känner att jag stampar på stället istället för att ta ett kliv fram. jag uträttar ingenting av nytta, jag måste ruska av mig mitt skyddsnät. ska vi flytta? kan vi ens flytta med tanke på pengar, lån, handpenning osv? Williams skolval ska vara inlämnad på onsdag och vi har inte ens varit runt i skolorna och tittat än. sen när blev jag såhär dålig och oengagerad i mitt barn? men i grund och botten så handlar det om förnekelse tror jag. måste han börja skolan redan? eller handlar det om den där jäkla fornbyskolan som jag vägrar sätta han på? jag mår dåligt av bara tanken och då skjuter jag det ifrån mig. då vill jag flytta till trosa så han får gå i skolan där. vårat radhus är värderat till 1.4 miljoner och vi får inget i trosa för den summan. min framtid, våran framtid, hur ser den ut? ska jag plugga till kurator? klarar jag det? jag har matematikdyslexi och kan inte gångertabellen vid 27 års ålder. om jag pluggar så måste jag läsa in matte b. känner redan där att jag är dödsdömd, vem försöker jag att lura? vad ska jag göra då om jag inte försöker? ångra mig resten av livet utan studieskulder? eller åtminstone misslyckats efter att ha försökt? VAD SKA JAG GÖRA MED MITT LIV? mitt grubblande tar död på mig. var är mitt stöd när jag behöver det som mest?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vet du vad gumman. Du klarar av allt du vill! Det är hemskt att inte riktigt veta vad man ska göra eller i vilken ände man ska börja. Men om det är kurator du vill bli så satsa på det. Jag är så löjligt trött på skolan och det är riktigt kämpigt ibland men jag har gett mig fan på att klara av det för att uppnå min framtidsdröm och jag vet att även du klarar det. Det finns jättebra hjälp att få med handledning så du slipper sitta ensam och traggla allt. Med skolan kan jag inte komma med några bra råd. Rent spontant så tänker jag att det för mig skulle kännas bäst att välja den skola som ligger närmast med tanke på de sociala kontakterna. Men skolan måste givetvis leva upp till det man kan förvänta sig annars är det nog lämpligare att välja Trosa även om ni inte just nu har möjlighet att köpa hus där. Är Fornby så hemskt som du tror? Du kanske ska ringa och be om att få komma på ett besök? Prata med rektorn? Hoppas att det snart känns bättre gumman. Jag ska också läsa Matte B snart så vi kan våndas tillsammans om du vill :-) Kram!!

2012-02-14 @ 08:46:38
Postat av: Fitri

Håller med Emelie.. Du klarar av allt du tar dig till - bara du bestämt dig för de! Rädslan att misslyckas är ngt som sätter käppar i dina hjul, din framtid. Satsar man inget, då vinner man inget.. Våga tro på att allt kmr att ordna sig, oavsett om besluten du fattat inte alltid lyckas.

Men vågar du inget så kmr du att ångra dig så fruktansvärt sen när du sitter på Häradsgården.. Du kmr älta dag ut o dag in o undra vad det var som hände med ditt liv?? Bli en bitter, gammal o gaggig kärring som hela tiden bromsade sig själv när hon egentligen skulle ha tagit chansen o levt livet fullt ut!

Misstag gör man o man lär sig av dom.. Men du kmr ju aldrig få chansen att göra tabbar om du alltid ska vara rädd. Det kan ju även vara ett av det mest avgörande o mest storslagna beslut i ditt liv..?



Ang Fornby så är jag supernöjd! Vincent trivs som sjutton o har aldrig varit med om ngt eller berättat ngt negativt om sin tid.. Vet att det var en del mobbing o elakheter där året innan. Men under V's tid, så har jag inte hört någonting?! Alla andra föräldrarna i klassen är oxå nöjda o lugna..

Fröknarna har ju infört massor i läroplanen om kamratskap o att det är nolltolerans gällande mobbing/utfrysning samt skällsord.. Dom lär ju barnen teckenspråk, så att barn med handikapp även ska kunna förstå/göra sig förstådda. Vincent kan hela alfabetet på teckenspråk, vilket för mig är helt INSANE ;P



Besök Fornby o följ din magkänsla tycker jag.. Det är bara du själv som vet, vad som är bäst för ditt barn o även dig själv. Allt går alltid att rätta till i efterhand! Men du kan inte alltid ta 1 steg fram o 5 steg bak.. ;)



Hoppas Linnea får bli frisk o kry snart! Inte roligt att vara sjuker så länge ju.. Kram

2012-02-14 @ 23:03:28
URL: http://ylmetott.blogg.se/
Postat av: ida

ojojoj vilket stöd! blir alldeles rörd! tack ska ni ha era små amöbor <3

2012-02-15 @ 10:38:32
Postat av: micke

Var glad att du vet vad du vill bli. Jag vet inte jag vill bli. Du måste testa. Annars vet man inte

2012-02-15 @ 19:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0