★ Drömtolkning och grubblande

Har drömt igen, om jordens undergång. Denna gång var det ännu en epidemi som vi var tvungna att fly ifrån. Folk blev sjuka och galna. Vi tog tåget för att fly, tåget var öppet, utan tak och väggar och den var lastad med en kanon och det var krut överallt. Känslan i drömmen var som vanligt, ÅNGESTfylld och klump-i-magen-jag-vill-inte-vara-här-skräck.

Tåg,lok,järnväg:

"Tåget är den räcka av händelser som kantar vår livsväg, loket den energi som driver oss framåt och spåret den utstakade väg som kallas öde eller konventioner som ger oss begränsade val."

Dynamit:

"Sprängkraft som både kan symbolisera inre och yttre företeelser och känslor av såväl negativ som positiv karaktär. Fundera över vad dynamiten används till och vad som eventuellt sprängs i bitar, detta kan ge vidare associationer."

Jag tror att mina drömmar handlar om mig själv. Ja, det är väl egentligen vad drömmar är, en spegel av sig själv. Men jag tror att just denna dröm handlar om att jag själv är min värsta fiende. Det är jag som är epidemin, jag försöker fly ifrån mig själv. Jag behöver dynamiten för att få krut i mig själv och spränga bort all negativitet.

Det är så mycket jag grubblar över och ju mer jag grubblar desto mer frågar jag universum efter svar. De kommer i mina drömmar och nu är det upp till mig. Vågar jag ta språnget och satsa? Ja, jag antar att jag borde våga. Men gör jag? Återigen hamnar jag i tvek-hålet och inget blir gjort. Jag är så förjävla feg. Jag är så otroligt rädd för att misslyckas. Då blir jag sådär liten och det är en fruktansvärd känsla.

Såg ni dokumentären om Sanna Bråding? All CRED till denna kvinna. Och jag kan bara säga att det kändes som om det handlade om mig. Nu använder inte jag droger dårå, men känslorna,, allt hon berättade, strävan att alltid vara så duktig och rädslan för misslyckande. Att finnas för andra före en själv...




Mötet igår på vårdcentralen handlade om Livsstilsförändring. Det var ett positivt första möte och om bestämmer jag mig för att fortsätta så skrivs ett kontrakt mellan mig och vårdcentralen.
Jag har mycket att vinna på detta och det blir som att gå en kurs om mig själv. Det står "arbetshäfte" och det ska gudarna veta att det är, 130 sidor som ifyllas under tidens gång.  =)



Min nya favvo. Satan vad mums!


Denna låt tycker jag är asskön:

Michel Teló – Ai Se Eu Te Pego 

Just nu spelas denna...

Mattias Andréasson – Förlåt Mig

Annars är Laleh något spelas mycket just nu,,,




Kommentarer
Postat av: micke

Du vet att du är bäst min ida. För mig behöver du inte. Bevisa något. Jag tycker du ska sattas på att bli det som du verkligen vill.

Man måste pröva annars vet man aldrig.

Puss puss

2012-02-23 @ 00:19:11
Postat av: Sara

Usch gumman, vet hur de känns att ha den där "feghetskänslan" du pratar om. Allt är så läskigt, man vet vad man har, men inte vad man får!? Men jag tror att de är som din käre man skriver, man måste prova annars vet man aldrig. Och egentligen, vad är de värsta som kan hända? Att man misslyckas!? Ja, men då får man ta nya tag och försöka igen med något annat!? Hoppas att du kommer underfull med vad du vill och gör de ditt hjärta känner, sen om huvet säger en annan sak så försök att satsa ändå. Vet att de är sjukt svårt, de är "lätt" att råda andra till saker men inte lika lätt att göra de själv.. :-/

Ville bara att du ska veta att jag bryr mig om dig och läser din blogg för att hålla mig uppdaterad om dig och din fina familj, vem vet, kanske kan vi ses på en fika någon dag!? Va rädd om dig! Du är starkare och modigare än du tror! Styrkekram <3

2012-02-23 @ 09:55:37
URL: http://saraeeeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0