★ 6 års



Fick blanketter idag. Dags att välja skola. Men nej? Redan? Jag som befinner mig i världens hormonobalans började gråta och fick en knut i magen. Jag vill inte att min William ska börja skolan. Han är ju liten? Ja jag vet, jag är så väl medveten om att jag är en hönsmorsa som inte heller vill att Linnéa ska gå på dagis... men jag kan inte hjälpa det! Det är så svårt att släppa dom.

Han behöver inte börja skolan nu, 6 års skolan är frivillig. Men då är jag rädd at jag gör honom en otjänst? Först och främst så kommer ALLA hans kompisar försvinna från dagis, så han får leka med småttingarna isåfall. Det är över 50 barn som ska börja 6 års. Och om jag struntar i att låta han gå i skolan nu så blir det som att han kommer in alldeles ensam till första klass sen? Alla känner redan varandra och William kanske sitter ensam?

Sen är det lite tanken på att han ska gå just i Vagnhärad som tar emot... Fornby?? Bara där tar det emot... Jag vill att han ska gå i Trosa men jag kan ju inte skjutsa dit varenda dag? Eller, kan jag? Då blir det ändå att han inte känner någon... Då blir han den nya. Hjälp mig, stötta mig, jag tycker att detta är sjukt jobbigt.

Önskar att jag kunde tänka som resten av allt normalt folk ute i världen. Men nej jag ska krångla till det in i det sista!




Vi har varit ute idag, jag var lite "lätt" svettig efter att ha dragit omkring på dessa 2. Den där stora till vänster väger ju lite.



Hon ville aldrig sluta åka! Haha min lilla snutplatt <3 Pulka går bra men barnvagn duger inte...



Starke Adolf fixar grovjobbet!

Snart ska jag väcka Micke sen åker jag direkt ut till stallet då det är min mockardag idag! Har bakat kladdkaka så vi kärringar ska ha en lite fikastund i sadelkammaren.

Kommentarer
Postat av: micke

Du är för orolig min fis. Det är bara låtan han börja skolan. Han tycker det är roligt. Med allt. Räkna matte bokstäver osv jag tror det gör honmom gott.

Vad spelar det för roll vilken skolan han går i ?

Du tänker för mycket innan det händer. Tänk positivt.

2012-01-24 @ 15:00:28
Postat av: jea

Försök få in han i Trosa! VHD skolan består BARA av mobbning! En fruktansvärd skola!

2012-01-24 @ 21:21:51
Postat av: Sofija

Är inte förskoleklassen obligatorisk? Det var jag helt bombis på!



Det kommer att lösa sig och Wille kommer att trivas som fisken i vattnet, utvecklas och lära känna massa nya kompisar:)

Jag var där för inte allt för länge sen när Kevin skulle börja, det är läskigt! En stor del av livet men nödvändigt:) Gå på din magkänsla, det kommer bli så bra så.

2012-01-24 @ 21:28:08
Postat av: Emelinda

Hade det varit jag som var i samma situation hade jag låtit han börja nu (lätt att säga när man inte har egna barn, men så är känslan nu iaf). Gällande skola känns det verkligen svårt, har ingen aning om hur bra nån av dem är idag :-/

2012-01-24 @ 22:23:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0