★ En ny dator från Samsung...

inlägg från nya datorn då... förstår inte alls hur jag gör när jag för över med bluetooth, datorn är för modern!! Herregud vad allt ser annorlunda ut! ojoj... Och nu hör jag Linnéa som ligger där uppe och ropar efter William?? Vafan?? Kl är ju natt för bövulen...
 
Imorse så fick jag sovmorgon, utan att jag visste det. Man tackar! Micke höll sig vaken och tog barnen, tillochmed så skjutsade han William till skolan! GUD SÅ SKÖNT! Underbart...
 
Jag och Linnéa har städat bort den såkallade sommaren idag. Alla gulnade urblommade blommor slängdes iväg och ogräs rensades bort. Nu känns framsidan tjusig igen! Linnéa åkte skottkärra så håret fladdrade.
 
Väl inne sen så fortsatte vi med städningen, rent och fräscht! En storhandling fick vi till när Micke vaknade, 900Kr för flera pappkassar med mat, billigt och bra, det gillas! Sen blev det även en ny dator... Datorn vi hade är 5 år gammal, och det kan ju tyckas inte vara en ålder men den var urkass så det förslog! Tog en timme att starta upp och när den skulle stängas av så var man tvungen att plocka bort batteriet annars stod den bara och tuggade... hela natten lång! Massor med irriterande fel på den, men nu bloggar jag på den nya och det verkar funka fint! Förutom att ALLT ser annorlunda ut, ska jag lära mig allt det här?
 
Detta spel, Spyro Skylanders ville William ha, han suktade och suktade inne på affären. Men 649:- känns lite att det svider i plånboken bara att punga ut sådär. Han hade bara 300 kr kvar av sina sparade pengar så då sa Wille helt plötsligt "Då ringer jag och flörtar med farmor!" Så han tog upp sin egna telefon och ringde farmor, om hon kunde motstå hans charm?? Nepp! Resten satte hon in på konto ögonaböj så William fick sitt spel. Lite bortskämd =P MEN, han betalade nästan halva själv och fixade resten av pengarna själv, hahaha... Är det något William är bra på så är det problemlösning, han är otroligt självgående. Han tjatar aldrig, det är jag stolt över, idag suktade han verkligen, nästan vred och vände på sig när han tittade på kartongen, jag försökte med att han kunde vänta till julafton men icke då <3  Gubbarna på plattan är med i spelet, det har ett samband, så den gubbe man vill spela ska man sätta på plattan. Modernt eller vad. Annat var det på min tid, Nintendo 8 bitars och Ice Climber! Eller varför inte Duck Hunt?? Med den oranga pistolen och en hund som fnissar när man missar... woooooo.
 
 
Regnet piskar utanför, sjukt mysigt. Tur att jag tog in tvätten förut, den torkade fort i solen som annars visat sig idag. Nu har den vänt och valt att lysa på andra människor, några stackars negrer på kurrekurredutteön.
 
Annars såhär på kvällskvisten så har jag varit i stallet, red på min köttbulle! Han var pigg men svårställd och ville hellre rusa fram lite bråttom istället för att jobba. Försökte brotta ner honom men han är så satans stark! Lisa träning skulle sitta på sin plats...
 
Nu blev klockan sådär mycket igen... Sova??
 
 

Kommentarer
Postat av: Micke

Hoppas den duger...

2012-09-08 @ 17:54:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0