★ Dagis och körkort

Ligger på mage och slösurfar. Leker med wille samtidigt men just nu lägger han pussel med Micke.
Jag är snorhungrig! Det får bli rester från lunchen igår- pannbiff =) Mumsens!!

På måndag börjar inskolningen på dagis. Samma dag har jag haft mitt körkort i 4 år!! Varför går tiden så fort??
Kommer aldrig minnas alla mina uppkörningar =P Första gången i Nyköping, mitt i snöyran, där tabbade jag mig i rondellen pga av en bil olycka- lärarn tyckte inte jag skulle sakta in utan köra på som vanligt för annars hindrar jag trafiken. Men jag vet inte om jag höll med?
  Andra gången körde jag upp i Södertälje och gasade upp till 70 på en 50 väg =D Fasen, jag körde ju bara lika som alla andra bilar, missade ju skylten =D 
  Tredje gången fick jag samma idiot från Nyköping fast jag körde upp i Tälje, strålande solsken och bländande vit snö, närmar mig rödlysena vid sjukhuset och jag ser inte ett skit, saktar ner för att urskilja om det är rött eller grönt på lyset när jag ser att det är grönt s om så fortsätter jag köra. Kuggade på det för återigen så "hindrade jag trafiken" Jag frågade om det varit bättre om jag kört förbi rött? "Det finns spolarvätska och vindrutetorkare på bilen" Men hallå din jävla icke svensk. (nej jag är INTE rasist men man får tycka saker ibland) "Som om de skulle släcka solen??" svarade jag...Gissa hans svar... "JA"  Gissa vad arg jag var när vi kom tillbaka. Han fick höra både det ena och det andra från mig kan jag lova =D haha jag tyckte ju inte att jag gjort någe fel ju? =P
  Vid det här laget så tröttnade jag och gav upp. Men då satte mamma mig på ett flygplan upp till Norrland, var en vecka i vinterparadiset hos min moster, sedan åkte hon och jag 20 mil bort till Älvsbyn, sov på hotell och körde upp =) Klarade det galant och jag både pussade och kramade min lärare. Hehe jag bara studsade! När jag kom in på hotellet så möts jag av en undrande moster, jag höll god min för att sedan vifta med pappret "jaaaaaaaaaaaa" Hon började studsa upp och ner där inne i lobbyn =D haha  Vilket härligt minne...Härlig känsla, kommer aldrig glömma det!
  4 jävla uppkörningar men jag klarade iaf teoriprovet på första. Det var nån som frågade en gång om uppkörningen så svarade jag att det blev 4 stycken så fick jag till svar "Nej men va pinsamt, det ska du ju hålla tyst om!" men öh, varför då?  Skiter väl jag i...

Kommentarer
Postat av: mjau

äh, vadå pinsamt??? det är väl inget att skämmas över.. ibland går det ibland går det inte. larv! vad var det för pucko som sa det?

2008-02-15 @ 12:55:57
Postat av: Emelinda

Haha här kör man med dubbla likadana inlägg idag ser jag :P

Fan vilken kuksnubbe du hade på uppkörningarna då, jag hade strypt fanskapet!! *morr*

2008-02-15 @ 14:46:06
URL: http://emelinda.blogg.se
Postat av: janet

Men HALLÅ.......!!!!
Hur många ggr kommer inte jag få köra OCH skriva upp då?? *ASG*
När jag va på Gina Tricot, så började tjejen bakom disken prata om mitt leg, det går ut i sommar nämligen! Sa till henne att jag måste ta körkort innan sommarn, *S*
Hon sa samma sak om sig själv, att hon också måste ta körkort, men hon hade kuggat 3 ggr på teoriprovet. "Då kanske man inte ska ha körkort" sa hon och skratta!! Men shit, jag kommer kugga mer än 3 ggr, ska jag inte ha körkort då eller?? *ASG*

2008-02-17 @ 20:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0