★ Magsjuka och frukost Nr 2

Första dagen på andra veckans inskolning på dagis. Allt går smidigt. Jag sitter på bibblan i 2 timmar och surfar...Slöar lite. Går tillbaka till dagis för att kolla läget men allt går så jäkla bra så jag får sitta i fikarummet och gömma mig =) Kl 12 kommer en fröken in och utbrister ledset "Han spyr!!"
Men nej, stackars min älskade snutt! han har aldrig varit magsjuk nångång och har endast spytt upp bröstmjölk som bebis. Så detta var hans första spya =( Han satt där vid matbordet alldeles trött och snyftade. Han hulkade men inge mer kom ut...Jag ville inte sätta han i vagnen för en promenad hem på mellan 15-30 min. Nä stackarn, jag ville att han skulle få komma hem fort så jag ringde morfar. Han kom som ett spjut och skjutsade hem oss, vi tog av han kläderna och sedan somnade han på 3 sek i våran säng. Han ska få sova hur länge han vill. Vi brukar alltid väcka honom efter max 1,5 timme men inte idag. Våran snuttälskling ska få sova så länge han behöver.
Nä, tror jag fick en liten minichock när hon kom in och sa att han spydde. Liksom "Neeej, vad, inte nu, inte han"
Han behöver massor med kramar från er nu! =)

Orkade inte laga lunch och Micke skulle äta frukost eftersom han var nyvaken efter att ha jobbat natt. Så jag kokade gröt och åt en macka till lunch...Det får duga i dessa sjuka tider...

Vad ska man göra nu då? Vila med Wille? Städa? (urk)  Nä, jag ska nog bara ligga i soffan och samla krafter till att ta hand om en sjuk son. Ska ringa till sjukrådgivningen för att få lite tips om hur jag ska göra nu med Wille och mat och sånt.


Kommentarer
Postat av: Kenzie

Men stackars!! Fyy hoppas det "bara" är vanliga magsjukan och att ni klarar er. Ge honom en stor kram från oss.

2008-02-25 @ 14:32:39
URL: http://kenzies.blogg.se
Postat av: Linda

Men stackars lilla plutt.... Hans första spya... jihoo... han är människa.... Ja vad ska man säga ida.. Dagis baciller.... Pussa han från mig å säg att jag älskar honom...

2008-02-25 @ 15:51:27
URL: http://halvnuffe.blogg.se
Postat av: Emelinda

Uschanimej för magsjuka, stackars lilleman *massa krya på sig kramar* Ja fy, det är nackdelen med dagis. Massa äckliga bacillusker som sprids hela tiden :/

2008-02-25 @ 16:02:47
URL: http://emelinda.blogg.se
Postat av: Titti

Hmm, vi var också magsjuka förra veckan. Du är väl beredd på att det även blir din och Mickes tur snart!! Sen springer man på toa typ 40 ggr på en dag!!! Skitkul...

2008-02-25 @ 17:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0