★ lörke mörke sörke törke jörke. Mäki.

Idag har vi varit hos Fam. Ribberfors och hälsat på. Gjorde mat som jag tog med och bjöd på. Kyckling och fetaost wraps. Fick gosa lite bebis som var miiiiiiini. Att dom är så där små har man ju glömt bort! Och då vägde hon mer än William när hon kom ut. Har William verkligen varit så där liten? *tihi*



Snygg min, Gullet! *s*

Jag och Wille somnade i soffan förut, strax efter jag vaknat kom Cattis. Då lagade jag mat som vi sedan mumsade på allihopa. William ritade sen sin första huvudfoting *mycket stolt* och den hänger såklart på kylskåpet! Vill visa Micke nuuuuuu men han jobbar ju! Vi tog en promenad i solskenet till Bilisten där vi hyrde film och köpte cola. Okej, lite godis slank visst med också. När vi ska gå hem så regnar och åskar det. Kan det bli mer svenskt väder?

Under filmen så tyckte William att det var mer roligt att vara med oss än att sova så jag tänjde på reglerna lite. Han fick vara med oss, bäddade i soffan åt honom och vi all tre såg på filmen tillsammans. Han skrattade och fnissade åt alla rolig asaker, precis som vi =) Vi såg på Yes Man, trodde den skulle vara mer extrem men det var ju mer än kärlekshistoria...Men helt klart godkänd! Men nu är frågan, eftersom Wille somnade i soffan, hur fasiken ska jag få upp honom för trappen nu?
Klarar det inte själv, speciellt inte nu när han sover och kommer då väga 18 kilo mer... 21 kilo känns tungt nog.

Igår var vi och kollade på en ny bil. Sugna som fan. Våran har nu passerat 10.000 mil...fast om vi köper en ny, så behåller vi denna. Den är avbetald och klar och kostar oss ingenting, förutom bensinen och sånt såklart men ni fattar. Vi får ingenting för den iaf, köpte den ny för 4 år sedan, och den kan säljas nu för max 40.000. Hmmm....Nä, då behåller vi den. Då har Micke en pendlar bil och jag får den nya =) Drömmen är ju att vi ska få bebis, vill verkligen ha en bil när jag är mammaledig. Så en liten större familjebil har vi tittat på...Lån har vi fått om vi vill ha. Vi har 3 månader på oss. Men ska inte förhasta oss. Vi får tänka, räkna och dubbelkolla....å ah. Ni vet =) Ekonomi är allvarliga saker, ska inte kasta oss vatten över huvudet.

Jahapp, hur fasen ska jag få upp Wille till sin säng?

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Snuttjullan då :D Vill också mysa med bebis!!



Vi kaaanske kommer till Vhd i helgen. Är du ledig? Måste hinna träffa er isf. Pussigull

2009-05-07 @ 16:58:27
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0