★ Akuten

Idag har jag och William varit hos Sofija och myst. Men då ringde telefonen och jag var tvungen att åka, Benjamin hade ramlat och morfar hade ingen bil till sjukhuset. Så det är klart man ställer upp när man kan!
Gick in till en av pappas grannar där Benjamin låg på soffan och grät, hela knät var uppfläkt och jag ville bara trolla bort det!



Såg inte så farligt ut till en början men när sköterskan tvättade och förberedde så såg man verkligen hur illa det var





Som ni ser så hänger det en lös bit...aaaaaaaaaaaaaaaaaaj.
Benjamin hade så ont att han spydde i min handväska i bilen =( Pluttis <3



En sköterska, en kirurg och en AT-läkare hjälptes åt att sy ihop såret. Först funderade dom på om de skulle klippa bort den lösa biten (huvvaliga!!) men den gick att dra ut och sy ihop. 7 stygn!



Så fint det blev =) DUKTIGA pojken!!  Moster älskar dig bubbelubbe!!!

Benjamin var så himla duktig!! Han skrek lite när han fick bedövnings sprutan, inte så konstigt, jag tittade och ville bara gömma mig, aj aj aj aj aj aj aj!!!! Rakt in i köttsåret ba, huuuuuu.

William var lika duktig han, satt still utan gnäll och skötte sig sådär bra som han gör =) Min bästa son!! Hur har jag lyckats så bra? Får man säga så utan att skryta eller verka som någon översittare? Men jag tycker han är väldigt väluppfostrad och jag är STOLT över honom. Mitt lilla hjärta <3



Vi stannade vid Gullans (?) och åt mat. Härligt att se han äta när han nyss spytt av smärta.



William behövde påfyllning även han =)

Och jag fick en 90 grammare av pappa, MUMS! Den burgaren ligger utspridd på byxorna och tröjjan....Hur lyckas jag jämt?? haha, typiskt mig =)  Men tack så hemskt mycket för lunchen pappa! Bebban blev glad och gjorde frivolter.

I bilen hem fick de smaska på en varsin glass. Det var dom värda! Och jag smaskade på en banankola, för det var ju jag såklart värd ;) haha

Nu har vi precis ätit tacos och jag är så mätt så mätt. Uuuuh. För mätt nästan.

En stor kram till Benjamin och hoppas det läker fort så du kan leka som en vilde igen =)

Puss på er alla!


Kommentarer
Postat av: Jossan

Men fyyyy vilket sår! Blä så äckligt! Men va duktig han verkade va Benis!



Tycker det är helt rätt att du "skryter" om din son, det finns ju inget bättre än när man ser ett barn som är väluppfostrat (dock inte lika vanligt att se här i S-tälje som du vet ;) !



Åh banankola! Shit va längesen.. Visste inte ens att det godiset fortfarande fanns! Haha.. Coolt!

2010-09-26 @ 16:52:46
URL: http://jossgoss.blogg.se/
Postat av: Emelinda

Fy fan, jag får rysningar bara av att se bilderna! Stackars krake.



Och du, du får skryta över din duktiga son för det är precis vad han är! :)

2010-09-26 @ 17:02:11
Postat av: Fitri

Uuhrr.. Klarar inte av att se bilderna med det uppfläkta knät rys..

Duktig o modig han var ändå. Lilla gubben..

2010-09-26 @ 17:18:21
URL: http://ylmetott.blogg.se/
Postat av: sofija

Uff, stackars liten!



Tack för att ni tittade förbi och sorry för kaoset. Mina barn är uppfostrade dom också, även om dom definitivt inte visade det;) Haha



Wille-bus är ju lika lugn och go som vanligt!

2010-09-26 @ 17:47:18
Postat av: camilla

hoppas ni fick bra bemötande på akuten......stackars benjamin! så att det var Per Lundqvist som satt till vänster........hoppas han var trevlig mot er.....han är ju avd läkare på min avd o opererar alla gastricar......



puss!

2010-10-02 @ 12:35:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0