★ Överviktig gravid



Det här kortet togs i V.28. Min Barnmorska tycker att jag är så överviktig att jag inte får ha marmelad på mackan. När jag var där sist hade jag gått upp 4 kilo totalt och det var hon bekymrad över, för jag SKA INTE gå upp något överhuvudtaget. Inte när man är så överviktig som jag är. Men när jag ser mig själv i spegeln och på kort så vet jag inte om jag kan hålla med? Är jag verkligen SÅ GRAVT ÖVERVIKTIG? "Jag skriver i din journal att du har övervikt, bara så du vet!"
Byxorna som jag har på mig, använde jag även med William och barnmorskan jag hade då nämnde aldrig några överviktsproblem. Kan man ha samma kläder med båda så kan det väl inte skilja så mycket på vikten?
Barnmorskan som jag har nu sa sist att jag är så pass överviktig att hon inte kan mäta min mage. "Jag får den till 22 cm men om jag inte kan mäta vid nästa besök så jag måste jag skicka dig på Tillväxt Ultraljud!"
I samma vecka med William så mätte min mage 24 cm, alltså 2 cm större, och hon hade aldrig problem med att mäta min mage! Och hur ska jag undvika att gå upp i vikt, bebisen väger ju ett kilo vid det här laget, om inte mer, och allt fostervatten som jag tydligen har mycket av enl ultraljud. Man får extra blod som strömmar genom genom kroppen, vatten, moderkakan...ja, HUR ska jag undvika att gå upp i vikt? Jag kan förstå om sockervärdena är skyhöga eller så men dom har legat omkring 4 varje gång. Alla värden är bra...Förstår inte problemet? Eller är det bara så att jag blundar?

Nog om det, var bara tvungen att dela med mig ;)



Varför inte reta upp barnmorskan ännu mer genom att baka en tigerkaka med William?
Den var asgod men Micke tog med sig den till jobbet så jag åt inte så mycket av den. Bara så ni vet ;)



Vad gör man inte i fattiga tider? Säljer svamp på loppis. Det sålde bra!! Tack.



Jag våldgästade mammas badkar. Jag njöt så mycket att jag nästan tog badkaret på ryggen och sprang hem.



William och Benjamin lekte medans jag plaskade



Pappa gos är aldrig fel!! Känner du igen tröjan Sofija? Han hoppade jämfota när han såg den i påsen =)

Vilken fin höstdag det är idag. Synd att sitta inne bara, men sammandragningarna som jag haft i 2 dar nu skrämmer mig lite så jag ska va så still jag bara kan. Så fort jag rör mig lite för snabbt eller lyfter nåt så kommer dom. Så det blir bara vila vila vila idag!

Imorgon har jag varit gravid i 200 dagar. Då är det "bara" 80 kvar... Hur lång ska en graviditet vara egentligen! Halva livet ju...December nuuuu tack =D

Nehepp...fixa naglarna kanske vore en bra idag. Ser ut som en rysk hora, de måste klippas!

Kommentarer
Postat av: kenzie

Du är INTE gravt överviktig, jäkla BM att anmärka. Be tanten hålla truten eller byt barnmorska. Kram!

2010-09-22 @ 15:50:02
Postat av: Caroline

Ida, vi har ju pratat om detta och NEJ du är inte gravt överviktigt!! Och man ska gå upp i en graviditet!!



Kramar!

2010-09-22 @ 18:45:30
URL: http://novaochneo.blogg.se/
Postat av: Jennie

Alltså det har nog ändrats liet sen du väntade W... en del BM har som "plikt" att berätta om risker osv osv med att väga för mkt o vara för stor i en grav. Nui vet jag ju inte hur du ser ut live, men min bm sa inget, jag vägde mig utan att kika varje gång =D

2010-09-22 @ 18:51:18
Postat av: Sofija

Nej, nej och åter NEJ! Du är inte överviktig och du måste ju för fan "få" gå upp i vikt. Det är lixom till när man bakar bebis i ugnen! Skäll på tanten, säg precis samma sak som du har skrivit här och be henne hålla käften. Sen kanske det vore en bra idé om du bytte bm?! Man ska inte uppleva det jobbigt att gå till sin bm.



Va söt han va i tröjan:)!



<3

2010-09-23 @ 10:42:56
URL: http://justflippacoin.blogg.se/
Postat av: Frida

Jag är överviktig och fasar för den dagen jag ska bli gravid:0 man vill ju inte bli illa bemött:(

2011-03-18 @ 20:10:39
URL: http://Fridaaxelinablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0