★ Åland



Vilken underbar dag vi har haft! Men vi började dagen med att försova oss =/
Ställde kl på 05:45, all packning var förberedd så kl 06:15 skulle vi åka, när svärmor anlänt för att passa barnen.
MEN, när kl är 06:15 och det är dags att dra så vaknar vi av en svärmor som står i sovrummet och säger "Hej"  WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA, upp, klä på sig, borsta tänderna, åka. Hej då!

Jag körde och missade såklart att ligga höger fil den sista lilla biten vilket slutar med att jag fick köra upp till slottet och vända... Att hinna med båten när man stod i rödlysen kändes kört... Men vi hann!! Tack och lov.

Jag och Mikael har varit på en dagskryssning idag, till Åland och tillbaka! Utan barn, bara vi <3



Det är bra att dom har stegar på båten! Bra personlig service när man får en egen badstege att hänga på båten så man kan ta sig ett dopp i östersjön!



Det bästa av allt måste ju ändå vara säkerheten! Tänk att det finns säkerhetsbälten i sängen! Så jäkla bra, tänk en stormig resa när man sover, då ligger man tryggt kvar i sin säng utan att ramla ner och slå sig.



Förutom egen badstege och säkerhetsbälten så har även båten en egen bordell! Går under namnet "sextant" och erbjuder pilska små tanter med krökt rygg. Priserna varierar på tjänst. Med eller utan löständer? Det får mannen välja själv... 

Skämt och sido så har vi haft det fantastiskt idag! Vi åt frukostbuffé tills vi nästan sprack och satt på väggarna, sen gick vi ner till hytten och sov. Jag sov väl en sisådär 2 timmar. Drömde om poliser som smög runt på båten. Kanske letade dom efter bordellen?

Efter vi bytt båt så åt vi middagsbuffén och även där åt vi tills vi nästan sprack! Vi hade nog fastnat även i taket om vi tagit en tugga till. PANG så hade vi spruckit all over the boat.

Vi begav oss mot bastuavdelningen, vi badade bubbelpool helt själva, låg och njöt så man nästan somnade! Vi ångbastade och det var så skönt så jag rös. Vi har solat och myst, handlat och spelat. varenda minut har vi tagit tillvara på!





Igår begav jag mig mot gymmet! Nu har de bytt lokaler och jag var skeptisk mot det nya, men jag blev positivt överraskad! Och väldigt positivt överraskad av mig själv, när jag powerwalkade på löpbandet... Helt plötsligt märker jag att jag småjoggar! Jag fortsatte och ökade sen hastigheten och joggade på bandet! HALLÅÅÅ??? Jogga... JAG?? Övning ger verkligen färdighet, jag märker att jag blivit mjukare i kroppen, starkare och nu märker jag av konditionen! Det sporrar mig verkligen. Det gör det så himla mycket roligare att träna, det blir en tävling mot sig själv. I början av min gymkarriär så gick jag 5 minuter på löpbandet som uppvärming. Det drog av mjölksyra i benen. Nu går det över 20 minuter och då är även powerwalk och jogging inkluderat! Skulle klara mer men börjar lätt så jag inte pressar mig själv, är så rädd om knäna, de måste bara hålla! Och om jag bygger upp dom nu försiktigt så borde dom hålla =) Iiiiiih!!!!



Har köpt en bärsele till Linnéa. Hon älskar den! Hon var så snygg där hon satt när vi var i Trosa och handlade på Busfröt, Fitri och jag. Skönt att slippa bära på den tunga bilbarnstolen och i vagnen vill hon inte ligga när hon är vaken, hon vill upp och se! Försöker rulla och resa sig... Ett riktigt bra köp, köpt av min älskling Cammen <3





Såååå sööööööt Nolie!!! Mini Milo.... Så jäkla lik sin bror! <3

När vi kom hem idag så låg det ett paket till mig i brevlådan. Micke hade beställt mobilskyddet i läder som jag ville ha!
Tack snälla rara underbara!!!!! =)

Nu ska jag slänga mig i soffan en stund innan det är dags att sova. Om jag kan sova?? Har ju sovit middag och vilat upp mig hela dagen. Känner sån harmoni <3

Jag älskar min familj så mycket att det inte finns ord för det!

Kommentarer
Postat av: Fitri

Hahaha!!! Som sagt..man apflabbar alltid lika mkt när man läser dina inlägg. Jag borde ju egentligen sluta förvånas?? =P Sextanten med eller utan löständer.. WTF lixom?? Hahaha =D

Snygga bilder hallå?! Jag ser ju helt mongodrogad ut ;P Pöss..

2011-06-04 @ 15:54:15
URL: http://ylmetott.blogg.se/
Postat av: Ida

Men var du inte mongodrogad? Trodde det var därför vi hängde utanför apoteket?

2011-06-04 @ 16:12:09
Postat av: Fitri

Meeh.. Det är ju våran hemlighet Yaao!

2011-06-05 @ 11:29:15
URL: http://ylmetott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0