★ gammal vänskap rostar aldrig

Ligger här i sängen och funderar. På vänner genom tiderna. Gamla vänner, nya vänner, halvdanna vänner, tråkiga, roliga osv. Finns vänner som man delat allt med men som inte längre existerar i ens liv. Andra har man bränt bron för och vissa har bränt bron för mig. Andra står kvar i vått och torrt och en del kan man ta igen förlorad tid som om tiden aldrig passerat. Vissa saknar man mer än andra och så finns det dom som man har så mycket att säga till men aldrig får chansen. Livet går vidare och man får nya vänner, men i mitt liv så finns det speciellt 1 person som jag saknar massvis och har så mycket att förklara och berätta men denne hälsar inte ens längre så det är en bro jag bränt. Men det är ett kast jag får stå och acceptera det faktum att hon är borta. Det är en riktig grubblarkväll för mig och jag tänker mycket på alla mina fina vänner som jag har där ute. Vad vore livet utan er? Väldigt tråkigt skulle jag tro. Jag tänker också på gamla barndomsvänner och minnena är så roliga så jag ler för mig själv. Det får mig att tänka på hur jag var som barn. Tankarna är i hög varv och jag har roligt med mitt grubblande :)

Kommentarer
Postat av: Emelinda

"En del kan man ta igen förlorad tid som om tiden aldrig passerat". När vi väl ses känns det som om det var igår - gammal vänskap rostar aldrig! <3 Puss

2012-06-05 @ 11:31:10
Postat av: Sofija

Du är verkligen en sån vän, även om vi inte ses så ofta så känns det aldrig som om det var länge sen vi sågs sist!

2012-06-05 @ 12:54:09
Postat av: micke

Det var väldig vackra ord Ida.

2012-06-07 @ 00:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0