★ Magnetröntgen idag!



William och Bamse på väg till magnetröntgen

Precis som jag trodde så grät jag när han skulle sova... Sköterskan gjorde misstaget att börja prata om att vi inte skulle vara med under tiden vilken gjorde William ledsen... Så onödigt av henne tyckte vi, det kunde hon ha sagt när han somnat! Han fällde några tårar men Micke fick honom att börja tänka på Linnéa och då blev det lite bättre! Sömnmedlet i armen gjorde ont "aj, aj aaaaaaj" Då började jag gråta, stackars min bebis!! Hans ögon fälldes igen och han drog en snarkning sen sov han! Jag grät och grät och grät och ville helst inte lämna honom. Usch jag blir gråtmild bara jag tänker på det =(

Jag ringde till min gulliga pappa och han tyckte att jag skulle äta något gott till frukost, gå och fika någon kladdkaka eller nåt...

Jag gick och tittade på alla smörgåsar som fanns men hade fortfarande ingen matlust så alla torra,nyttiga mörka mackor med massa frön på lockade inte alls! Gick bara och snyftade typ...




Detta fick duga till frukost! Lydde pappas råd =P



Det tog en bra stund innan han vaknade ur narkosen, jag satt och bevakade min lilla fis länge...





Han vaknade till och charmade brallorna av tjejerna på uppvaket! Han är ju så artig och ska skaka hand osv. De gick runt och fnittrade =) hihihi  Mamsen Ida är så stolt <3

Vi myste på rummet en stund... Sen kom snygg doktorn in och berättade att Williams hjärna var helt normal! De hade kollat efter tumörer, hjärnblödning och vad mer?? Konstigt hur man kan glömma?? De hade kollat efter massvis av saker men inte hittat någonting. LÄTTNAD. Helt sjuk lättnad. Doktorn tror då att det är godartad barn epilepsi som han drabbats av. Så han har skickat en remiss till barn neurologen som ska bedöma honom och sätta in medicin därefter. Så än är inte resan slut, men att veta att hans hjärna är frisk är så underbart att det känns som i en dröm!

Ordinationen just nu är att han inte får bada, klättra högt, rida osv. Han kan få krampanfall när som helst så vi får hålla koll nu ett tag för att minska skaderisken. Blir en lite tråkig vår för honom men det är ju ändå för hans skull <3

Stämningen här hemma blev genast mycket bättre! Istället för 2 föräldrar på helsspänn med ett varsit hjärta som slagit i panikfart så skrattar vi, kramas, skojar, och framför allt- ÄTER. Matlusten kom tillbaka bara snygg-doktor-Magnus lämnade rummet. Maten idag har verkligen smakat fantastiskt, har varit utan den i nästintill en vecka.

Bemötandet från Akuten till Utskrivningen är fantastiskt! Super skicklig personal som är otroligt trevlig och glad. Varenda symptom är tagen på allvar och alltihop har skötts otroligt proffesionellt! Jag är tacksam över att William vårdades på Huddinge sjukhus. Till och med narkos läkaren kom och kollade läget efteråt.

Jag är MER än nöjd!

Och nu är vi lättade, lyckliga och ser fram emot morgondagen med ett leende! De finns bara ett telefonsamtal bort om han krampar igen. (Svimningarna var alltså hjärnkramper enligt EEG mätningen)

Puss å hej!!!!!

Kommentarer
Postat av: Matilda

Men åhhhh vilken lättnad!!! Har inte vågat smsa o frågat hur det gått.. Otroligt lättad o glad för er skull!!!

Kram

2012-03-30 @ 21:52:31
URL: http://alice-esmeralda.bloggplatsen.se/
Postat av: Jenny..

Åh Ida.. Härligt o höra!! Du behöver inte det här!!

2012-03-30 @ 23:31:04
Postat av: Malin Skålberg

Vilken lättnad Ida, har gått på helspänn de senaste dagarna och bara tänkt på William och er familj. MASSA kramar till er alla och trevlig helg!

2012-03-31 @ 07:49:58
Postat av: Anonym

Min finaste wille!! Du fattar inte hur glada vi är här hemma... Finaste Finaste wille... Tusen miljoner pussar å kramar från Hela Fam Nyberg!!

2012-03-31 @ 08:44:24
Postat av: Anonym

Åh vad skönt att höra!

Med medicin så lever ju i princip alla med epilepsi ett bra liv :-)



Ha nu en skön helg tillsammans!

2012-03-31 @ 19:21:04
Postat av: micke

Sjukt duktig son vi har.

2012-04-03 @ 00:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0