★ Nytt läge

Ah. Mätt och belåten. Arbetad för idag =) Wille sover och jag bara sitter här. Nöjd som fan.

Gick bra att jobba idag, var riktigt kul. Det är roligare när man börjar komma in i saker och känner sig mer självsäker. Imorgon blir jag borta verkligen hela dagen, åker 8 kommer hem 20...Förhoppningsvis, om jag hinner med den tidiga bussen. Vilket jag gjortde idag! Najjs.

Janet kom förbi på jobbet idag, hon bjuppade på lunch! Det var så ruskigt gott för jag var så hungrig och hade ingen lunch med mig. Nästa gång är det jag som bjuppar =) Längtar till den 25 Maj, då får jag min första lön.

Slökollade på Nytt Läge förut men alltså, seriöst, 2,5 miljon för ett radhus på 116 kvm???
Vi har 117 kvm och betalade 790,000:- Samma standard som huset på tv...Personligen skulle jag aldrig betala så mycket pengar för ett radhus! Aldrig!! Samma byggår som här med...

Förresten, varför vill folk inte prata om pengar?
Vad tjänar du ungefär på ditt jobb?  "Pengar" svarar dem
Vad fick du för lön? Pengar...
Har du bra lön? Jovars, pengar..
Men hallå, vad ä'r farligt??

Vad röstade du på i valet? Ett parti...

Men suck, dör folk om de pratar om sånt eller? Har aldrig fattar det riktigt...Who gives a damn? Äh, märkvärdigt folk det där ;) hoho

Vad ska man hitta på nu då? Duscha och lägga sig? Hmmm....Jo det blir nog så =)

Kommentarer
Postat av: Titti

Så är det på mitt jobb också! Att prata om lön och sånt är tabu big time!!
Sjukt ju...

2008-04-07 @ 21:46:41
Postat av: LINDA

Trevligt att du blir bjuden... Själv kan jag inte komma i håg när någon bjöd en på kaffe ens.. Just därför pratar man inte om pengar.. Bara för att om man tjänar lite bättre en någon annan så förväntas man att alltid bjuda å inte bli bjuden.. Så är det tyvär för mig och för många andra....

2008-04-07 @ 23:11:58
URL: http://halvnuffe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0