★ Jahapp...

...Då var det slut på det roliga. =( Jag får inte ha kvar Maxi... Ägaren ville inte förlänga kontraktet, hon vill sälja honom så fort som möjligt. Men den summan pengar...Aldrig. Finns nte på kartan. Dra bort 15.000 så vill jag verkligen men har ju ändå inga pengar så det går ju inte. Om man ändå vore rik...
Åkte ut igår och red ut själv, han stod själv i gången och jag tvättade av honom med vatten och allt sånt. Som hon sa att han inte klarade av... Vill hon inte sin hästs bästa som hon säger? Han har det ju bäst hos mig...

Men men... Får väl trösta mig med denna fis istället. Och hans broder. Båda ska vi ha för dom är oskiljaktiga:



Lyckades ju bara få kort på ena för dom vägrar ju vara still =D

Jag kan inte leva ett liv utan djur. Det går bara inte! Jag har försökt sedan Wille kom men djur hjärtat klappar för hårt.
Så det blev ju marsvin, sen blev det ju älskade Maxi och nu blir det två vita tvillingar, Stöke och Löke.
Fast nu åker ju Maxi hem i Augusti =( Usch jag är verkligen ledsen... Älskar den hästen ju. Och med den ruskigt billiga stallhyran så säger ju tillochmed Micke att jag måste behålla hästen. Då kan jag ha kvar honom även om jag blir arbetslös. Skaffa en medryttare som betalar en femhundring i månaden så är stallhyran löst. Fan, jag vill verkligen lösa det här. Om jag ändå hade haft fast jobb, då hade jag kunnat ta ett lån. Fan fan fan...skit bajs. Det är ju Min Maxi ju... =(

Så här skrev hon till mig igår:

"-Har tänkt o tänkt o tänkt...Och måste tyvärr säga nej till att förlänga tiden...Jag behöver sälja honom...Det är mitt mål, känns annars som om jag bara skjuter mina problem framåt istället  för att lösa dem...Hoppas du förstår, absolut inget mot dig personligen, du verkar vara en toppenmänniska!"

Ja, klart jag är en toppenmänniska, jag tar ju hand om din häst. För det har du aldrig gjort. Jag vägrar fan att köra tillbaka honom till det där sophålet...


Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Men nej fyyyyy vad tråkigt!!



Du kan få två till katter, jag lovar ;) Larsa stryper mig snart :S

2008-07-28 @ 11:48:39
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0