★ Örebro

Här sitter jag, och det blev inte långvarigt. Wille och Micke är uppe och duschar och nu ropar de på mig. Hang on!
Så, tillbaks...

Idag så vankas det tripp till Örebro, till Eme för att hämta hennes soffor, ska bli sååååååååå najs att äntligen få soffor som vi alla får plats i =) När jag sov hos henne över en helg i februari så blev jag helt kär i hennes soffor och ville helst ta med dom hem. Och nu får jag ju det =D *wiihooo*
Så då åker nuvarande soffan upp i bajs rummet. Bra, för då har vi någonstanns att sitta när vi tittar på One Tree Hill, vi ligger miljoner med avsnitt efter pga att det är liiiite obekvämt att sitta på en varsin köks stol *asg*
Avsnitten är alltså på våran stationära dator...

Igår så brann det i våran ugn!! Hjälp säger jag bara! Det gjorde verkligen att vi MÅSTE köpa en sån där brandsläckare! Man kan få köpa från Scania för nån fem hundring. Det MÅSTE vi verkligen göra.
Jag gjorde lasagne som bubblade över och då la Micke i folie men efter en stund så tog folien eld! Usch det va så läbbigt!

Men vafaaaaan, jag fick ingen löne spec idag. *suck*  Jag vill ha den. NU tack... Varför få den en dag innan?? Då kan de ju lika gärna strunta i att skicka ut den...

Näheni, nu ska jag duscha. Eme; bli inte rädd sen, för jag kommer osminkad! Så förbered dig på det värsta så kanske den värsta skräcken blir mild. Det bara rinner och rinner från mitt öga, förstår inte varför!  

Kommentarer
Postat av: Titti

Men en eld kan ju inte sprida sig ut ur ugnen...

Det är ju bara att kväva elden genom att hålla luckan stängd.

2008-06-23 @ 12:52:59
Postat av: LINDA

Kan inte hålla med titti där!!! Elden kan sprida sig upp i ventilationen så ni gör rätt i att skaffa en brandsläckare. glaset kan även spricka från ugnen å eleden sprider sig ut i köket. av erfarenhet från brandkasta kåren i 6 år! Å så är man ju gift med en brandman....

2008-06-23 @ 20:05:43
URL: http://halvnuffe.blogg.se/
Postat av: Titti

JÄTTE-stor eld det blir av en bit folie!!!

2008-06-23 @ 21:18:05
Postat av: Emelinda's blogg

En brandsläckare är väl alltid bra att ha hemma ifall att så att säga. Håller med Linda till fullo!!

2008-06-23 @ 21:44:43
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: LINDA

om elden har fri tillgång till syre i ugnen som den får genom fläkten då hon har en varmluftsugn, kan göra att själva ugnen blir så pass varm att strålnings värmen som blir runt ugnen kan hätta upp intill liggande material som i sin tur kan börja brinna.

2008-06-23 @ 22:23:28
URL: http://halvnuffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0