★ Synd om mig

Ja det är det faktiskt! Det är riktigt synd om mig. Jag blir aldrig frisk!!!
I söndags kväll så gick jag spåret och vet inte om det är det som ställt till det.
För på natten där kunde jag inte sova, det bara körde i magen, högt så jag vaknade av det. Gick inte att sova alls. Så när jag gick upp på morgonen så var jag ju såklart TRÖTT, mådde inge bra å gick på toa, jag fick inte i mig nån frukost och funderade på om jag skulle stanna hemma. Men vikarien kunde inte hoppa in så jag tänkte att "vafan, herregud, det går över" Under dagen fick jag i mig en risifrutti men den kom ut igen, jag mådde illa och kände mig yrslig, jag hostade och allt va bara jobbigt. Jag trodde jag höll på att bli magsjuk. Så på lunchen så gick jag upp till fikarummet för att lägga mig i soffan, då fick jag sprängande huvudvärk och åt en bulle med mycket socker för jag tänkte att det kanske skulle lindra. Men sen kände jag att det var på väg till migrän sedan däckade jag! Återigen fanns ingen vikarie så det var bara proppa i sig värdelösa tabletter och jobba dagen ut. och jag säger bara USCH! Det var det jobbigaste jag har gjort på länge! Migrän i 30 graders värme, MASSVIS med köpglada kunder och där står jag, ensam anställd med smink överallt och ser allmänt läbbig ut. Kunde inte ta upp huvudet så jag pratade med dom och stirrade i backen. Allt jag gjorde gick i slow motion och dom bara suckade. Väldigt stressande vill jag lova!!  Så jag ringde mamma för att fråga om hon kunde hämta upp mig från bussen och skjutsa mig hem och snäll mamma man har så ställde hon upp! Så jag köpte med en tårta som hon och pappa fick mumsa på...
 Väl hemma så lägger jag mig i soffan men då kommer migränen på riktigt! Ögonen bara rann och jag kunde inte prata eller röra mig. Så Micke fick nästan bära upp mig för trappen, och så ringde han och sjukanmälde mig. Helt totalt jätte däckad!!! Fy fan säger jag bara. Idag är jag hemma med efterdyningar och en jobbig hosta. Vad ni än gör, skaffa aldrig migrän och hosta samtidigt! Vet ni att huvet sprängs i atomer varje gång man hostar!!

Snart ska Plutt hem från dagis och Micke kommer inte hem förrens ikväll så vi får se hur jag klarar av resten av dagen. Jag är hängig kan man säga... Soffan har varit min bästa vän idag. Men jag har faktiskt städat lite också, höll på att spy på all skit. Urk.

Känns så dumt att sitta inne en sån här fin och solig dag. men men...

Visst var det roligt att läsa mitt självömkande inlägg???

Kan inte någon bara skriva ut en hostmedicin till mig som fungerar?????   GAAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Men gumman då, usch & fy & blä *massa kramar* Glad över att jag inte lider av nån migrän.

Men du baby, vet du vad, 1:a augusti flyttar jag & Larsa ihop i en tokfin lght :D Och du, nästa vecka syns vi :) :) :)

2008-06-03 @ 15:32:19
URL: http://emelinda.blogg.se
Postat av: Emelinda

Neee Larsa kommer inte med. Han får vara hemma o vara kattvakt :P Nej men han ska på Conventum där dem visar Sverige-matchen på BIIIIIG screen o med stor middag & grejer. Du vet, fotbollsnissen nr1 ;)

2008-06-03 @ 17:47:54
URL: http://emelinda.blogg.se
Postat av: LINDA

har köpt 2 pingu saker till till ditt pingu slukande monster där hemma!!!

2008-06-05 @ 22:54:58
URL: http://halvnuffe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0