★ Fan...

De sjuka drömmarna fortsätter! Inatt drömde jag nåt jätte sjukt men har glömt bort vad. Jag vaknade och tänkte "Vilken jävla dröm, den måste jag komma ihåg!!"  Men nu är den som bortblåst...

Ska snart knata till bussen, som för övrigt alltid är sen nu för tiden så jag får hoppa av den och ringa efter skjuts! Helt sjukt. Ska fan ha pengar av bussbolaget...Idioter.

För övrigt så avskyr jag jobbet just nu. Kroppen värker i varenda liten beståndsdel så nu har det börjat om, kommit tillbaka eller vad man ska kalla det. Fibromyalgi. Har väl mått bra för länge...
Med den nya kampanjen vi har, 50% på allt i butiken så är det SÅ MYCKET att göra!! Det är för mycket. Vi behöver vara en personal till. 90% av kunderna är ruskigt otrevliga. Riktigt oförskämda!! Jag orkar inte ens vara trevlig längre, de som ens har en tillstymmelse för att börja bråka så vänder jag. Jag fattar inte hur dom orkar hålla på??

-"hej, jag har krossat glaset på klockan, jag vill ha en ny"
-"Har du försäkring på klockan då?"
-"Nej, jag har ju garanti kvar!!" (kunden är arg redan nu)
-"Krossat glas går inte på garantin tyvärr, den täcker bara fabrikationsfel"
-"Men hon jag köpte den av sa att det skulle gå på garantin, hon rabblade upp en jäkla massa som garantin stod för!"
-"Hon pratade nog om försäkringen då, för där ingår allting som hon troligtvis rabblade upp!"
-"Nej verkligen inte, och bla bla bla blaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Sen slängde hon ur sig en spydig kommentar i dörröppningen:
"Tack för ärligheten!!"  GAAAAAAAAAAAAAAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Folk kan väl åtminstånde försöka LÅTA trevlig när dom försöker med nåt... nej, så otrevlig som möjligt.

Sen typ

-"Hej, jag vill få batteriet bytt!"
- Jag har massor att göra, jag vet inte om jag hinner det ens under dagen.
- Jag kom hit för att få hjälp och då förväntar jag mig att få det och blaaaaaaaaaa blaaaaaaaaa blaaaaaaa!!!!

Som om jag är gjord av tid!!?? Ställer jag mig och byter batteriet så gnäller den mils långa kön och det suckas och stönas och man får höra alla möjliga otrevliga kommentarer, men gör jag det inte så får jag höra av kunden hur dålig jag är.  Usch... vantrivs nåt så för jävligt just nu. Men om kunderna kunde vara lite trevliga så skulle det ju förbättras markant!

Sen kom en kvinna in och ville få hennes klocka kortad. Lika där så hade jag jobb upp över öronen och sa även där att det finns inte tid idag.
"Men jag vill ha det gjort inom en kvart för jag ska med bussen till vagnhärad och dom går inte så ofta!!!"
Men vaddå JAG VILL? Det slutade med att jag kortade klockan efter min arbetstid och lämnade den hemma hos henne i vagnhärad. Sjukt att det ska behöva vara så. För jag orkar inte höra längre hur jävla dum i huvet jag är.

Nu ska jag gå till bussen. Sen ska jag låsa upp helvetes porten. Fan vilken ångest jag har.

Kommentarer
Postat av: LINDA

Men tänk på att det är inte dom personligen dom blir arga på.. Så många gånger jag fått höra på jobbet att jag ör störd å en fitta å jag kan inte mitt jobb, jag borde vara arbetslös för där passar jag bäst.. Folk är störda så är det baraö. Tänk bara själv vad vi gnäller när det är för lång kö nånstans.. Människan är funtad så.. Tyvär.. Bara för det ska jag komma in å gnälla hos dig snart..



kramar

2008-06-12 @ 13:18:04
URL: http://halvnuffe.blogg.se/
Postat av: micke

Du får sga till en kunderna att jag tar det när jag hinner, passar det inte så kan de dra till en annan affär tycker jag i alla fall jobba i butik är för det mesta inte trevligt... vi saknar dig när du är på jobbet. puss

2008-06-12 @ 16:56:35
Postat av: Emelinda's blogg

Precis som Linda säger, ta det inte personligt. Försök att hålla masken o låta trevlig trots att dem är otrevliga även om det är svårt. Du får skrika & skriva av dig efter jobbet precis som jag gör. Men är kunden så otrevlig att det kräker på din personlighet till slut, ja då får även du säga ifrån.



Syns på lördag babay :) Wiiiieee!! Puss

2008-06-12 @ 21:28:21
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Jenie

Den udnerbara baksidan med serviceyrken - kunden har alltid rätt...eller itne!

2008-06-13 @ 12:25:07
URL: http://www.metrobloggen.se/jenniepennie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0