★ God Jul!!

Telefonen ringer. Jag svarar:

-"God Jul!"
-"Nej då har jag kommit fel. Jag ska till Påsken!"

Sånt pratar jag och Linda om när vi ringer varrann.

Idag fick jag en komplimang. Av Kjell Bergkvist. Han sa att jag var hans bästa klockförsäljerska. Det ni!!
Fast ok, det var inte Kjell, men han är så lik!!! Han är min stammis och super trevlig! Mera såna kunder!

Men jag tror ingen kan slå min fråga som jag ställde igår. INGEN kan vara så blåst som jag är alltså. Det är ett faktum. Jag har ställt jordens dummaste fråga till ett par kunder. Slå det här om ni kan!!:

Kunderna kommer in i butiken, de ber att få hjälp med förlovningsringar.
De hade lite svårt att bestämma sig och de tittade och testade.
Sedan frågar jag frågan:
-"Är ringarna till er?"

Ja, jag är blåst jag vet. *asg*

Det är så gulligt när killarna kommer in i butiken och köper presenter till sina flickvänner! Jag tycker verkligen att det är så gulligt!! De står där och ser alldeles vilsna ut bland all Bij (läs smycken) och så är de sååååå osäkra när det gäller klockor. De velar och tittar, alldeles tysta är de. tar ett varv i butiken sedan vill de se på klockan igen. Stackarna =)  Hade en sådan kund för några veckor sen, hans fru hade lämnat in sin trasiga klocka för lagning. men hennes man kom in efteråt och sa att vi inte skulle laga den för han skulle överraska med en ny istället eftersom hennes var gammal och trasig. Så han velade och velade bland 2 klockor. Han ville verkligen köpa klockan med stort K, han kämpade så. Efter ett par dagar kommer frugan in och lämnar tillbaka klockan, hon ville inte ha den, så hon tar pengarna (ingen billig klocka) så började hon prata med min kollega och förklarat att klockan var en födelsedagspresent. Men den dög inte... Hon sa också att hennes man köpt en resa till Island i överraskning. Han hade gjort det så romantiskt och liksom "lurat" henne, sann kärlek av honom. Han hade tagit med henne på turridning och massor med upplevelser. Jag var så avis!! Men vet ni vad hon säger??
-"Ta honom du, han vet så väl att hästar inte är min grej så att rida ut i fjällen var verkligen helt fel present!!"
När hon sa det kände jag bara FYYY FAAAAN!!! Din otacksamma kossa, ut ur butiken!! NU!!
Varför kan folk inte vara glada för det dom får? En dyr fin klocka och en resa till Island... Å hon bara vinkar bort det.
Tur att hon inte tillhör min familj. Köpa present till henne= Prestationsångest AB.

Jag är så trött så jag måste gå och knoppa. Undra om jag ska ta en skön dusch? Låta dagen rinna av mig.

Blev bara massa babbel av mig som vanligt. Min blogg är ingen blogg. Det är en... en...en...Hmmm...Pladderskit.

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Fy för sånna otacksamma människor. Låter som hon var född med en silversked i munnen, alltid vara van att få allt hon vill ha. En annan skulle ju dö av lycka för att få sånna överraskningar.

2008-05-23 @ 07:26:56
URL: http://emelinda.blogg.se
Postat av: Emelinda

Den andra dagmatten tog 100 per vardag och 130 per helgdag. Den nya tar 100 per dag oavsett dag :) Några kronor man tjänar in där per månad iaf :D

2008-05-23 @ 11:17:18
URL: http://emelinda.blogg.se
Postat av: Titti

Säljer Ur&Penn förlovningsringar?? För 99:- eller??
Hehehehe...
;-)

2008-05-23 @ 11:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0