★ Astma och pruttlera

Kan ni tänka er, vi är lediga ihop hela helgen =) Weeeee!!!!  Vi ska iväg och äta lunch snart hos svärmor, skönt att slippa laga mat  =D  Sen någon gång under helgen så ska vi hälsa på Camilla, Cribbe och lilla Joline, men jag lyckas inte hitta någon present, svårare än jag trott att handla till tjejer ju!!

Wille fick presenter igår, för att han var så duktig hos doktorn. Han var så himla duktig och snäll och lugn och helt underbar. Trots att doktorn grävde honom i halsen, tog blod, gav han astma medicin från största maskinen och mycket mer. Jag trodde ju såklart att han skulle blir rädd och gråta för att sen vägra men inte då=) Han grät inte ens när de tog blod. Så då måste man ju köpa presenter till honom =) På måndag ska han tillbaka för att göra ett kikhost prov men som det ser ut nu så säger doktorn att det är anträngningsastma han har, men han hostar ju på nätterna också, men det blir kanske nåt vajjs med luftrören? Men hon ska ta kikhost prov och lite sånt för att hon ska vara säker på sin sak och inte medicinera fel. Sjukt skönt att hon tog oss på allvar och inte bara "Det är nog ett virus, ta en alvedon och bisolvon" William fick springa i korridoren för att han skulle börja hosta och det gjorde han ju såklart så hon fick lyssna på det. Nä, ett stort plus  till Williams doktor (som även varit min) för hon är bäst! Han fick iaf ny medicin som han ska få kvällen innan sovdags, verkade inte fungera första natten men vi får väl ge det lite tid antar jag?

Micke går och gnäller över att han mår illa, han åt ju 2 chipspåsar igår *asg* Men nu lät han verkligen ynklig "jävlar vad jag mår illa..." Vifår väl se om jag hör en spya där uppe snart, men då flyr jag fältet det kan jag ju säga med en gång!

NI MED BARN!!!!  LYSTRING!!! ;) Ni bara måste köpa pruttlera! Jag vet inte vem i våran familj som tycker den är roligast? William har "Prinsessa på fjärten"  Och "Blötfis" Blötfisarna är verkligen blöta *asg* Ja fy fan, prutthumor måste ju vara en av dem bästa?? Jag kan nästan lova att era barn kommer älska Pruttlera! =D

Min hårborste är borta...Vågar jag gå ut????


Kommentarer
Postat av: Jennie

Sebbe hostar oxå på nätterna, lite jobbigt när man inte vet vad det bror på. Jag är ju allergisk o har astma, så det är ju inget konstigt om han skulle ha nåt skit. men de bryr sig inte på BVC, de är helt fukkade ! ! Skönt att ni har en läkare som är seriös o inte hånar ens oro !

Oh pruttlera...kommer jag i håg sen jag var yngre...e ju massor med kul humor i det haha

2008-11-21 @ 10:49:45
URL: http://www.metrobloggen.se/jenniepennie
Postat av: Emelinda

Glöm inte att hälsa Cammen en massa från mig!! Vilket fint namn de valt till tösen.

2008-11-21 @ 10:57:49
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: ewe

men om man inte har barn... får man köpa en då??? :)

2008-11-21 @ 14:14:05
URL: http://fruktbrallan.blogg.se/
Postat av: ewe

fin stavning...

2008-11-21 @ 14:14:38
URL: http://fruktbrallan.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ska till BVC den 4/12 o har börjat skriva lista på allt de ska kolla upp ot a seriöst. Funkar det inte då oh vi/jag får exakta tider o läkarkontrollsdatum, då rigner jag vårdcentralen, helt klart !

2008-11-23 @ 16:52:03
URL: http://www.metrobloggen.se/jenniepennie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0