★ Ledsen

När jag var liten och var dum så skickade mamma upp mig på rummet när hon tröttnat.
"Upp på rummet med dig och kom ner när du blivit snäll!!"
Där satt jag och funderade över mina synder tills jag sedan kom ner för att be om förlåtelse.

När William varit dum så får han sitta på trappsteget och fundera över sina synder, tills han sedan kommer och ber om förlåtelse. Detta var ett tips från Nannyakuten som vi tycker fungerar väldigt bra i vår familj.

Men min familj tycker jag är en hemsk människa. Idag puttade William sin kusin så han nästan ramlade och det är verkligen INTE ok.Så han fick sätta sig på trappen. Då utbrister min mamma:
"Neeej, inte trappen Ida!!!"
Och min syster började gråta för hon tyckte det var så hemskt.

Själv så undrar jag nu om jag är värd att leva ens. Kanske finns en mening med att vi inte får fler barn.
Jag är nog helt okapabel till att ta hand om barn. Kan inte bara någon ringa soc?

Kommentarer
Postat av: S

Det var inte hemskt det du gjorde! Det kallas uppfostran! Tycker att din familj överreagerade en aning.. har barnet gjort något dumt så måste han föstå det, så det inte upprepas. Va inte ledsen, jag tycker du agerade helt rätt! Stå på dig, du verkar vara en superbra mamma! :) kram

2008-10-04 @ 20:20:24
Postat av: klutt

Jag tycker oxå att du gjorde rätt. Du lär din son gränser. Tänk vilken jobbigt unge han skulle bli om du lät bli att reagera. Bra gjort! Herregud, det är ju bara en liten "time-out".

2008-10-04 @ 21:02:29
Postat av: Jenny

Har inga egna barn, men när jag får ska de uppfostras på rätt sätt.. Och ditt sätt är bra.. Stå på dig..

2008-10-05 @ 00:02:29
URL: http://smulis74.blogg.se/
Postat av: Kenzie

Men gud hjärtat du får inte lyssna på din familj! Att sätta wille på "time-out" är bra mycket bättre än att skicka upp honom på rummet. Stå på dig fin, du är en underbar mamma och ni ska givetvis ha fler barn.

2008-10-05 @ 07:11:21
Postat av: Anonym

självklart ska barn uppfostras men inte bestraffas... trappan blir ju som en bestraffning.. att skicka upp sina barn på rummet är en hel´t annan sak.. när barnen blir äldre kommer man att förknippa trappan med bestraffning... Tänk om ni själva fick stå i skamvrån eller sitta på trappen varje gång ni gjorde fel eller nå dumt å folk står å glor på er... hur skulle ni känna er då?? När barn gör fel så förklarar man för dom inte bestraffar.....

2008-10-05 @ 13:30:51
Postat av: Jennie

"trappan blir ju som en bestraffning.. att skicka upp sina barn på rummet är en hel´t annan sak" Varför skulle det vara annorlunda? Kan de inte känna att rummet är som bestraffning när d blir äldre?



Äh skitsnack, alla gör oolika, så länge man inte agar o håller på så?

2008-10-05 @ 19:07:45
URL: http://www.metrobloggen.se/jenniepennie
Postat av: Anonym

Ni är fan inte kloka någon av er... ni skulle aldrig ha skaffat barn någon av er... vadå allt är ok så länge man inte agar dom.. skulle det vara ok att sätta ett barn i en garderob oxå då eller.. här är din time out.. fy.. å nanny akuten.. hur kan ni ens tänka tanken på att ta tips därifrån.. herre gud... Har man så elaka barn att man måste ta tips därifrån så kanske ni ska sätta er på trappan å tänka över eran uppfostran på barnen... Å dessutom skulle någon av mina vänner bestraffa sina barn hos mig skulle dom åka ut illa kvikt.. Ingen ska förknippa min trappa å mitt hem med bestraffning..

2008-10-05 @ 19:51:40
Postat av: Anonym

måste även till lägga att ens rum är ens trygghet oxå... så nej man förknippar inte ens rum med bestraffning. Bestraffning är ju så gammeldags.. Om man använde bestraffning på dagis skulle ni då sätta era barn där då?? Hör ni inte hur illa ordet bestraffning låter? Å time out vad är det för löjligt uttryck? Å tror ni på att barnen blir så där snälla i nanny akuten.. knappast uppgjort va?? Åker man in på sitt rum å får sitta där tills man är snäll så kommer man in i sitt trygga rum med sina leksaker med mera.. tror ni att era barn sätter sig mitt på golvet å tänker över sina synder som ni så fint säger.. att få sitta still på en trapp å inte röra sig är sjukt..

2008-10-05 @ 22:33:15
Postat av: Anonym

ida, jag håller på dig! han kanske "bara är två år" men om man inte börjar nu kan det vara försent sen.. har sett många skräckexempel där uppfostran inte börjat i tid och ungarna bara sätter sig upp mot sina föräldrar när dom ska tillrättavisa dom som vissa tycker att du borde göra istället.. stå på dig!! uppenbarligen mår din son bra och bara du och din man vet vad som är bäst för honom och vad som funkar på honom, INGEN ANNAN!

2008-10-06 @ 10:12:37
Postat av: ewe

jag vet att du är en bra mamma, för du älskar William!!! den som läser din blogg vet det. :)

2008-10-06 @ 18:40:26
URL: http://fruktbrallan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0