★ Välkommen



Titta vilken gullig liten snörpa!! Hur mysig som helst, hon är våran nya inneboende! Men vivet inte vad hon ska heta...Samma problem där som med katterna. Som förövrigt heter Spinkis ochTjockis *S*



Hittade den här bilden i mobilen, det är Benjamin som vann en liten basketboll på grönan =)
Han var så glad när han "vann" den,han och Micke kastade basketbollar i nät och såhär lät det när de kom tillbaka:

"Ida!! Jag vann!!! Micke träffade korgen men han vann inget, men jag kastade massor som inte träffade och JAG VANN! Jag var bättre än Micke!!"

Kan man annat än le när barn är så underbara =)

Igår hade vi en fönsterkille här hos oss, som tydligen var väldigt spydig och otrevlig. Jag jobbade så jag vet inte men av allt att döma så sätter även vi ett kryss för att Mockfjärds fönster är ett skämt! Jag sökte efter deras hemsida på internet när jag dåhittade ett forumom just denna firma, bara negativt om dem,men jag tänkte att vafasen, så illa kan det ju inte vara. Vet nivad dom skulle ha i cash för att byta 8 fönster hos oss? 90.000:-  Nittiotusen svenska kronor. När Micke ifrågasatte deras priser så sa han bara "Jag vill inte ödsla min tid här så jag går"  Ja, gör du det sa Micke till svar.

Vi tänkte typ hyra in en snickare eller en bekant som får 10.000 för arbetet inte per fönster. Men kanske tänkte vi snålt då? Jag vet inte... Mockfjärds blir det aldrig iaf, vi gick ner till Östra Sörmlands Trä här nere och fick offert på 40.000. Utan arbete men fan så mycket bättre! Svärfar hjälper oss...

oj, nu börjar Idol!

Kommentarer
Postat av: Emelinda's blogg

Gaaah skrev just en lång kommentar men den verkade inte komma fram.



Pappa säger iaf att 90tusen är ett rimligt pris om man ska anlita någon som ordnar ALLT arbete och ALLT material. Men han tipsar om att ni kollar byggmax.se eller annan billighets byggaffär där ni kan köpa materialet själva och sedan anlitar ni en lokal snickare som ordnar arbetet år er. Eller så ger ni ett prisförslag till svärfar o hör om han tycker det är en acceptabel summa för att hjälpa er med arbetet.



Kramkram

2008-10-02 @ 20:59:05
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Kenzie

Haha vilken söt stinta, hon heter ju Gudrun för fan. Pussen

2008-10-02 @ 22:31:37
Postat av: Emelinda's blogg

Hehe nej det förstår jag ju självklart att ni inte tycker. Men det är iaf ett helt normalt pris enligt pappa.

2008-10-03 @ 08:11:22
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: moster

Kolla eller ring till Wisy fönster montage ,de är ute med ett erbjudande i höst de bjuder på montaget enl ett reklamblad Tel 070 593 09 71 + kostnadsfritt hembesök .läs mer på www.wisy.se

Lycka till Kram

2008-10-04 @ 13:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0