★ Hästhuvud

Usch vilken dag. den har varit allmänt seg och uttråkad. Har inte funnits energi till något. Egentligen borde jag bara gå och lägga mig. Men ändå driver man omkring här nere och bara suckar.

Cattis var här en sväng förut, sedan messade Camilla om att hon skulle komma förbi en sväng. När hon är på ingång så ser man ett stort hästhuvud på tomten! Då kom hon på sin pålle, tillsammans med Linda och hennes häst. De hade ridit hit *asg* Jag bjöd på äpplen från mitt äppelträd och till tjejerna en varsin kladdkake bit. Vi pratade en stund sedan red de hem igen =) Det var en liten kul händelse idag. hihi.

Denna höst gör mig torr! Min hud är som cornflakes. Mina läppar känns som sandpapper. Och William har ätit upp mitt blypp (läs lypsyl) Mitt hår tvättar jag varje dag och har börjat skippa balsam men lik förbannat är det fett dagen därpå! Jag har testat allt, tvättat varje dag, varrannan dag, you name it, men hösten gör hud och hår till nåt läbbigt. Me don´t like!
Måste slinga håret också. Det blir ju aldrig av. Jag får väl göra det själv då =)

Rev lite tapeter idag igen. I Willes rum. Så jäkla sexiga under tapeter! Röd prickiga och lysgröna! Uuuuuuuh. Men det är bestämt nu att William får vita tapeter så låter vi detaljerna göra rummet. Hoppas att det blir bra. Annars får jag spöa någon =D

Nu kommer det en kurrande katt här också. Dom får ju aldrig några namn. Dom heter lite allt möjligt.
Stöke & Löke, Bill & Bull, Piff & Puff, Spinkis & Tjockis, Den onde & Den gode, Den fule & Den söte osv osv osv.
Kärt barn har många namn.

Nä hörrni, era jävlar. Nu drar jag. Tjing.

Kommentarer
Postat av: Titti

Du slutsköljer väl håret i kallt vatten? Varmt vatten kan göra håret fett...

2008-09-08 @ 14:06:51
Postat av: Suzie

Jag har samma problem, mitt hår blir sjukt fett. Du kanske ska pröva den där metoden där man bara tvättar med balsam.. deras lilla "projekt" hette visst no poo haha, har inte testat själv, men man vet aldrig! Googla på det så hittar du mer info! :)

2008-09-09 @ 18:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0