★ Magsjuka

Japp nu är den här. Magsjukan som jag har fruktat för sedan Februari. Vi har inte åkt på den. Ännu. Jag vände i dörrn på Dagis idag. Där satt en lapp om maginfluensan. Så jag frågade om den var på våran avdelning, "Ja det var några som spydde igår" NÅGRA??? Hjälp mamma mia. Vi åkte hem med ilfart, tvättade händerna och nu bubblar det i min mage. Antingen har jag en bakterie där i eller så är det bara larv. Syrran förstår hur jag menar. Eller hur Linda??
Wille gick ju där förra veckan så jag antar att det bara är en tidsfråga innan hans spya flyger ur. Sist han blev sjuk så var det på en Måndag, efter veckans dagis bus. Så nu tänker jag att det blir samma sak... Han är LÄTT hemma denna veckan. Och nästa. Micke får ta ut pappadagar eller nåt. Eller så får jag ta akut ledigt. För till dagis ska han INTE!
Jag är fortfarande irreterad över att 2000-talet inte har någon magsjuke vaccin att erbjuda. Helt otroligt ju!
Jag skulle lätt betala ett par tusen per spruta för att inte åka på skiten.

KOM IGEN NU, TA FRAM ETT VACCIN OCH TJÄNA FETA PENGAR PÅ DET!!!

Jag ringde till jobbet och förklarade läget, "tur" att det är inventering så att Ann redan var där. Blir så svårt och omständigt annars att vara hemma i sista minuten. Micke ligger och sover efter att ha jobbat natt, jag väcker han vid 12/halv 1 om inte Wille sover då för då drar jag till jobbet. Så gör jag samma sak imorgon...
Är det någon som är ledig nästa vecka och vill busa med Wille så får du gärna vara barnvakt...hehe

Jag fryser, det är kallt här hemma. Tänk om jag börjar bli magsjuk?? Näää sluta nu mig själv. Du är larvig. Det är väl helt enkelt dags att sätta på värmepumpen. Bara att inse att hösten är här. Och den har kylan med sig.

Nä nu är jag besatt av den här magsjukan. Kan inte tänka på någe annat nu... Så fort telefonen kommer ringa på jobbet så kommer jag tänka "Nu spyr Wille!!!"

Jesus... I need some terapi.

Hjälp mig.

Kommentarer
Postat av: Fjärten

Men va faaaan är det sant?! Såg inget om det på vår avdelning när jag lämnade Theo imorse. Måste fråga sen. Det lär väl inte dröja särskilt länge innan smitthelvetet sprids. uääääk

2008-09-09 @ 11:24:24
Postat av: Linda

Hmm jag vet vad du menar gumman!! Nu kan jag inte hälsa på dig på jobbet ju för då kommer jag att få magsjkan... Usch vad jag fruktar denna sjukdom... Går det inte att utrota den....

2008-09-09 @ 12:02:07
URL: http://halvnuffe.blogg.se/
Postat av: Jennei

Riktigt skit att åka på sånt... men Sebbe ahr inte haft det sedan han var spädbarn trots att det har härjat på dagis i 1½ år (peppar peppar) tror de måste få bli vana de bakterierna oxå=)

2008-09-09 @ 13:24:27
URL: http://www.metrobloggen.se/jenniepennie
Postat av: Emelinda's blogg

Magsjuka är fan bland det värsta som finns. Hoppas verkligen ni slipper den där skiten!!

2008-09-09 @ 20:51:24
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0