★ 116

Hopp snopp. Natten blev väldigt jobbig. Psykiskt. Har legat vaken av rädsla, så fort jag har somnat till så har jag vaknat strax därpå igen pga av något ljud som Wille gett ifrån sig. Oerhört jobbigt. Han har snurrat och donat. Kl 3 vaknade jag efter att ha slumrat till, han sa i sömnen att han kissade så när jag kände på honom hade han kissat igenom. Som vanligt nu för tiden när han är blöjfri. Han ville bara sova och var inte alls med på blöjbytet. När han helt plötsligt spärrar upp ögonen och pekar på mig -TUTTOR!!! utbrister han. "Jaaaa, mamma har tuttor" Och så var en hel konversation igång. Då kunde jag slappna av lite mer och somnade in i intervaller, längre än slumrandet. Det var skönt.

Idag hämtade de upp mig från jobbet kl 17 sedan var vi iväg och köpte tapeter till Willes rum, blev från K-Rauta för 79:- rullen. Handlade lite smått och gott från Rusta, har det blivit dyrt där eller har det alltid varit det?
Vi får inte glömma Willes supersnygga nya vinterjacka vi köpte idag:



Det fick bli en i strl 116. 110 var bra i ärmarna men för kort i övriga, jackan stod rakt ut vid magen så stackarna skulle ju frysa magen av sig i den storleken. Så 116 fick det bli! När vi provade och grejjade så sa även säljaren att denna var bäst, så säger hon "Vilken storlek blev det, 98?" HUH?? 98??? "Den storleken hade han för ett år sen, nä detta är 116"
Då höll hon på att tappa hakan. En två åring så stor. Hehe. Men vi börjar vänja oss för alla snopna miner nu...
Men han är lite opropertionelig (hur fasiken stavade jag det där??) han har 116 i tröja och 104 i byxor *fniss*
Lik sin far...

Gud vad Micke pratar. Haha, han ligger i soffan och munnen går i ett. Jag har stängt av öronen, svarar inte ens när han babblar, Stackarn. Men ändå fortsätter han prata. Och byter ämne heeeela tiden *asg*
På 30 sek har han hunnit prata om fotboll, tapeter, renovering, uppköp av olika fotbollsspelare och gud vet vad när jag inte lyssnat.  Karlar...

Känner mig lugnare nu ang magsjukan. Bara för att Micke är hemma. Men så fort det blir dags att sova så ligger jag där. Raklång alldeles stel. Hade huvudvärk och tand/käkvärk när jag vaknade. Legat och spänt mig som fasiken.
Vad jag däremot upptäckte inatt, var att det går sjukt många nattåg förbi här i lilla byhålan...

Kommentarer
Postat av: Jennie

Verkar som att det är fler barn som är opropo-vad-det-nu-heter =) För Sebbe har typ 90-allting på överkroppen men kan fortfarande ha 80-allting i byxor=) Apsvårt att handla kläder när de inte är med då tycker jag=( Snygg jacka föresten!!

2008-09-11 @ 10:14:29
URL: http://www.metrobloggen.se/jenniepennie
Postat av: Emelinda's blogg

Kanonläcker jacka!!!

2008-09-11 @ 11:27:06
URL: http://emelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0