★ Människor...herregud...

Vi har till den 1 Augusti på oss att städa ur Gunnars lägenhet, den är uppsagd nu, tydligen finns det bidrag att få av kommunen för att få hjälp med det, att vi bara rensar ur så tar en städfirma hand om resten.
Nu inväntar vi svar från kommunen så vi vet vad vi kan få att röra oss med så ska begravningsbyrån kontaktas ikväll.

Pratade med Gunnars tantalona igår, en alkiskärring med whiskeyröst som såååå gärna ville sjunga på begravningen. Öööh nej tack. Vi vill nog inte att du ska sjunga "Den blomstertid nu kommer" (som hon önskade) Hon kommer bli så jobbig att ha å göra med. Och det hon berättade...vet inte hur jag ska reagera. Micke vet inte om han ska bli arg eller ledsen... Gunnar hade alltså ramlat i tvättstugan och slagit bakhuvudet mot ett betonghörn så han spräckte skallen, hela väggen var täckt med blod. Vid det laget hade man ju ringt ambulans men vet ni vad hon gör? Hon släpar in honom till sovrummet och bäddar ner honom i sängen. Det tar 1½ dygn för honom att dö. En vän till dom ringde ambulansen men när den kom så var han redan kall. Vilken människa gör något sånt??? Vem som helst VET att man ringer ambulans eller åker till doktorn så fort olyckan händer. Inte låter han förblöda i sin säng för att man tror han sover. Kanske ska man bara sluta att förvånas vad människor är kapabla till? Var säkert hon som puttade honom i tvättstugan. Hon sa att han snubblade på en mattkant, men man snubblar inte bakåt?? Ska ringa polisen tänkte jag...Hon har suttit i förhör men det skadar inte att ringa. Tycker jag iaf...

Ska kolla upp min rätt till ledighet också, måste ju åka till Örebro och påbörja. Träffa dom på begravningsbyrån, träffa prästen, bestämma psalmer, fixa blommor, städa ur lägenheten...Mycket som ska göras och någon sa att jag har rätt till betald ledighet när sådant här händer? Bäst jag ringer så snart som möjligt...

Annars igår så var vi på stranden hela dagen lång. Åkte 11 och kom hem 18:30 =D
Jag, Micke, Wille, Benjamin, Lizette, Alicia och senare kom PG, en supertrevlig heldag med härlig picknick och superbäst sällskap! Tog kort men Bluetooth på denna dator har försvunnit!!! Snälla någon datakunnig, ta en titt på vår dator?? Var ju hundra år sedan jag hade bilder här i =(

William sitter här bredvid mig och bara strålar! Imorgon åker han till Åland med mormor och moster. Den lille busen...

Happ, idag verkar det bli en lugn dag, kvavt ute, vore trevligt med lite åska...Laga lunch kanske man ska göra, vore ju bra =D

Kommentarer
Postat av: Emelinda

MEN HJÄÄÄLP!!! Vad är det för människa? Jag är helt chockad över hur man kan göra så. Hon måste ha supit bort varenda hjärncell.



Säg bara till om det är något jag kan hjälpa till med. Boende hos oss finns alltid iaf. Massa kramar

2009-07-01 @ 12:54:10
URL: http://emelinda.blogg.se/
Postat av: Sofija

Men fy, vilken vidrig människa. Stackas Mickes pappa:( Tänk om hon hade ringt ambulansen, då hade det säkert inte slutat så här. Fy fasen alltså, det finns tydligen inget vett alls i vissa människor!



2009-07-01 @ 13:42:53
URL: http://metrobloggen.se/sofija
Postat av: Erika

Oh my god ! Att det finns sådana människor.....

2009-07-04 @ 06:47:04
Postat av: Carro

Herregud! Hon borde verkligen polisanmälas....

2009-07-29 @ 09:20:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0