★ Gud så overkligt...



Ett litet fåtal graviditetstester som jag fjölat på. Det är verklighet. Det här är verklighet...verkligt.

Att det ska vara så svårt att få in? Jag tänker på det konstant. Jag är gravid. William ska bli storebror. STOREBROR??? Guuud vad underbart det låter, det klingar så otroligt rätt i mina öron. Åh.

Om jag ändå kunde beskriva min lycka i ord...Men det går inte. 2 år av konstant ätande av hormontabletter, besvikelsen vareviga månad. Bitterheten. Ilskan. Tårarna. Frustrationen. AVUNDSJUKAN. Den har nog varit värst. Jag har många gånger velat skrika rakt ut av avundsjuka.

 Men oturen har vänt, med hjälp av Ovitrelle sprutan så gick det vägen, när jag efter 2 år äntligen fick en blåsa. Det var meningen att Sara skulle ge mig sprutan denna månad eftersom jag nästan svimmade sist jag stack in den i magen själv. Men inga mer sprutor...inga mer tabletter. Bara, Framtid.

 Det ironiska i det hela är att 1:a April, så fick jag "mens" Hade en sån otrolig mensvärk och rosa flytningar, precis som det brukar va, det regnade ute och allt med den dagen blev förstört när jag ännu en gång fick den där jävla mensen. Så jag köpte nya hormoner och ett paket bindor...För att sen inte hända någe mer...Mådde fortfarande illa från festen i helgen och trodde jag va bakis ÄNNU. När jag fick svettsvallningar AB på jobbet så började man ju drömma, leta symptom, övertyga sig själv. I bilen hem så pratade jag med mig själv "Sluta nu Ida, det är inte bra för dig. Sluta dröm, du blir bara ledsen. Ta ner dig själv på jorden, sluta tro. Varje månad tror du detta och aldrig stämmer det så SLUTA nu!!!!!!"

Och igår morse när William vaknade så otroligt tidigt och jag va så otroligt kissnödig så kände jag bara "Nä, nu tar jag ett test, ser att det är blankt, slutar att drömma, får svart på vitt och går å lägger mig igen" Men bara det att när jag stod där i köket och skalade Williams äpple så sneglade jag 2 streck på stickan. Allt blev som i ett dus. Kändes som om jag var i en annan dimension, i en annan värld. Leendet, pirret, känslan...Obeskrivligt! Obeskrivlig underbar känsla. Men tänkte ändå, att nej? Kan detta verkligen stämma? Så jag doppade i ett till graviditetstest, som också visade plus. Då borde det ju va verkligt? Men nej, kunde inte förstå det. Sms:ade alla mina underbara vänner (som fortfarande sov) haha. Sen vid nästa kisstillfälle så gjorde jag ett nytt test. Som också va positivt. Hela lådan är ju full med graviditetstest så det var ju bara att köra på tills man fattar. Tills man får in det i huvudet. Men idag, i bilen på väg till jobbet så tror jag att det sjönk in...Efter ännu ett nytt positivt test.

Jag trodde aldrig att denna dag skulle komma. Denna gång hade jag verkligen kopplat bort det, inte som förra månaden då jag bröt ihop totalt. Allt var bortkopplat tills jag insåg att illamåendet aldrig försvann då började jag drömma igen.

Å min älskade vän är gravid igen med deras andra barn, dom ska ha i September, och vi i December, vilket innebär att jag har någon i denna by att va mammaledig med! Allt bara klaffar, allt känns bara så jäkla bra.

Minns graviditeten med William, alla veckor, timmar, minuter som jag grät av oro för missfall. Denna gång ska jag fokusera på bebis, inga missfall! Händer det så kommer jag bli förkrossad, men det tar vi då om den dagen kommer. Nu vill jag bara vara lycklig.

Och på kvällarna är illamåendet som värst, då får jag skakningar också. Men det gör inte ett skit!!! Jag kan till och med tänka mig att spy för att få behålla detta barn så jag är bara lycklig av lite illamående. Det är ju ett bevis på att detta är sant.

Vill tacka för alla gratulationer, det värmer i våra hjärtan att det är så många som bryr sig, att det är så himla många som blivit tårögda för vår lycka. Tack för allt stöd, tack för att ni finns!

Tack till min familj som jublade av lycka!! Älskar varenda en av er.

My lord. Jag är gravid.

Kommentarer
Postat av: Fitri

Finaste Schnitzel!! Du är så jävla värd detta efter att ha längtat o kämpat i flera år. Alla ggr du har misstrott o klandrat dig själv.. Alla tårar av förtvivlan, ilskan o frustrationen som kmr okontrollerat. Men nu står du här idag..efter 6 hela gravtester??! Hahaha..JAAA, det är verkligt!! Det är på riktigt kära du =)

Vi är så otroligt glada för Er skull!! O Wille kmr bli världens bästa storebror..ingen tvekan ;) O du o Micke kmr få fullt upp..hihi.. Älskar dig skrutt!!

2010-04-05 @ 01:42:44
URL: http://ylmetott.blogg.se/
Postat av: Matilda

Söta du, sitter o har tårar i ögonen o massor av gåshud..Rackarns vad kul!!!Är så glad för din skull!!!

Stor kram till dig gumman!!!

2010-04-05 @ 06:45:01
URL: http://alice-esmeralda.bloggplatsen.se/
Postat av: Anna

Grattis Ida. Det är ni värda!

2010-04-05 @ 13:37:58
URL: http://enlitenannna.blogg.se/
Postat av: sofija

Åh, det är så underbart. Jag blev alldeles tårögd när du sms:ade på morgonen!

Jag är så glad för eran skulle! Ni ska bli tvåbarns föräldrar! Wiho, så roligt:)

2010-04-05 @ 14:36:19
URL: http://justflippacoin.blogg.se/
Postat av: Cattis

December är ju perfekt, världens bästa julklapp ju! =) Jaha Ida, ska jag köpa en burk smörgåsgurka på en gång eller? =P Tusen kramar

2010-04-06 @ 11:08:51
Postat av: camilla

Du, Micke & William är värda varenda sekund av detta lyckorus!!! Det är så underbart att jag knappt tror att det är sant! Som Ni har väntat.............& nu har miraklet äntligen hittat Er!!!!



Grattis vännen!!!! Miljoner kramar till Er & glöm för guds skull inte bort att vara rädd om dig själv och magen!!!!!

2010-04-06 @ 13:44:02
Postat av: janna johanna

ohhh ida så underbart jag blir såå lycklig!! stora gratis kraaamar!!!

2010-04-06 @ 15:28:27
URL: http://rosenbado.blogg.se/
Postat av: Jossan

guuud va kul...GRATTIS :D

2010-04-06 @ 21:17:58
Postat av: Jessie

Fan vad kul för er, verkligen!!! Stort GRATTIS!!!

2010-04-09 @ 14:50:13
URL: http://jessieojutta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0