★ Är så rädd

Tårarna rinner ner för mina kinder. Jag är så rädd. Nervös. Imorgon är Dagen. Då hon ska ut till stora vida världen. Kl 08 sätts jag igång... Jag kommer aldrig klara det. Ska bli så förbannat skönt när hon är ute, för hela familjen. För det har inte bara varit mig det har varit jobbigt för. Nu har jag så mycket tankar för hur det ska bli för William, hur kommer han att ta det? I snart 5 år har han varit våran bebis och så ska han dela oss med en ny bebis? Jag har verkligen en känslomässig bergochdalbana just nu och jag vet varken ut eller in. Jag undrar vad jag har gett mig in på? Varför skaffa en till när man redan har en sån underbar liten kille? Jag har sådan ORO och ångest för William så det gör mig gråhårig. Han är mitt allt, utan honom är jag ingenting. Kan ingen bara ta hand om mig och säga att allting blir bra? Stryka mig på huvudet som ett barn. Jag är så rädd. Rädd för förlossningen, för framtiden. Tårarna sprutar, men inte för att jag är ledsen...enbart av rädsla.

Var inne idag på läkarkontroll, 140/100 i blodtryck och massa + hit och dit i kisset. Tappen hade mognat sen sist och jag har börjat öppna mig så det är bara att sätta igång mig. Hon gjorde ännu en hinnsvepning och jag har smärta som kommer och går, vilket är bra för då kanske den utplånas helt, då slipper jag gelen. Då är det "bara" att ta hål på hinnorna.
Hon klämde på magen och jag skrek rakt ut. Den är verkligen öm!! Hon är nog så klar hon kan bli därinne...



V.40 taget idag 7/12-2010

Ska försöka få i mig lite mat nu, inte så lätt när man mår illa av nervositet men ska göra mitt bästa =)
Har även lite godis att mumsa på. Krypa upp i Mickes famn och titta på hockey...

ååååååå. Hjälp mig någon. Rädsla är fan inget att leka med! Säg att det blir bra? Snälla?

Kommentarer
Postat av: Sarah

Det kommer gå huuuuur bra som helst min lilla vän. Snart är hon hos er som ni har längtat. Dessutom kommer William vara världens lyckligaste som får en lillasyster. Kom igen nu Ida du KAN VISST!!!! Lycka till i morgon, jag tänker på er hela tiden. Kramis

2010-12-07 @ 18:24:18
Postat av: Sofija

Gumman! Det kommer att gå såååå bra!

Wille kommer att bli världens bästa bror och han kommer att älska sin lilla syster villkorslöst!



Förlossningen kommer att gå bra och du kommer att kunna hantera smärtan. Vi har ju pratat om det här:)

Det kommer så klart att vara tufft och smärtsamt men du kommer att fixa det galant. Och vet du varför? För att du är BÄST! <3

2010-12-07 @ 18:51:59
Postat av: Jossan

Men lilla gumman! Det kommer gå sååå bra imorgon! Jag förstår att du är rädd, vet själv hur jag var när jag oxå fick tid för igångsättning. Jag va livrädd! Men du har ju fött barn en gång tidigare så det där kommer gå som en dans ska du se! Wille kommer att bli en stolt storebror, va så säker! Bara för att ni får ett till barn betyder ju inte det att ni kommer glömma bort honom! Lycka till im nu gumsan, ska tänka på er! PUSS

2010-12-07 @ 18:55:34
URL: http://jossgoss.blogg.se/
Postat av: Matilda

Söta lilla Ida,förstår precis dina känslor och oro för Wille,kände så när vi fick barn nr 2,kände även så när vi fick barn nr tre..:) Dåligt samvete över att vi satte ett syskon till världen för att "konkurera"med det första (o sen första+andra)barnet..Men det har gått bra!Även om det ibland inte alls känns så så räcker man till!Alla barn får sin dos av uppmärksamhet och kärlek o de har varandra!Du kommer grejja allt helt suveränt, både förlossning och tiden efteråt!Stor stor kram,o hälsa fina familjen!

2010-12-08 @ 06:00:33
URL: http://alice-esmeralda.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0