★ ledsen

Har mått halvtaskigt ett tag, men ignorerat det "det är nog blodsockerfall" "det är nog magkatarr" "det är nog foglossning" "det är nog tarmarna" osv osv osv... Men igår hos min syster yster så började jag blöda, vattniga blödningar. Först lugnade hon mig, det har ju hänt förut utan att det varit farligt. Men när jag sedan traskade runt i hennes lägenhet så känner jag hur det rinner ur mig så jag speglar mig, då är det utanpå byxorna. Det kändes inte lika normalt!! Då började jag ju såklart att gråta och ringer till sjukvårdsrådgivningen, jag skulle till akuten med en gång sa hon! Så syrran följde med mig dit. Fick jätte bra hjälp, seriösa sköterskor som verkligen ville mitt bästa! Pulsen låg på 120 när jag kom in, sedan låg vilopulsen på 100, det va tydligen lite högt. Sedan var blodtrycket för högt också. Fick sen träffa en gynekolog som klämde och kände, efter ett ultraljud så sa hon att detta ska tas på allvar, händer det igen eller får ont så ska jag ringa in igen. För att det kan vara hotande missfall och detta ska inte ignoreras. Har haft ont hela dagen men det blev lite bättre när jag sov middag här nyss... Är så orolig bara, tankarna snurrar så jag blir galen. Jag ska vara hemma hela veckan och VILA var hennes order. Får absolut inte stressa runt som jag gjort. Vet inte hur detta ska gå nu när sommar rean sätter igång!! Det har varit stressigt nog som det varit och det är nu bomben faller, sjukt mycket folk i butiken hela sommaren. Kö till dörren så man får springa som en jubelidiot. Hur ska jag klara det? Det kommer ju inte gå. Vi är ju redan ont om personal då en kollega är sjukskriven till hösten. Och så kommer jag och krånglar till det ännu mer, vilket ger mig ångest. Jag hatar ångest, dum uppfinning tycker jag.

Men jag fick se bebisen igår iaf, denna gång var det ju en bebis, de andra gångerna har det ju bara varit en klump. Men nu var det en beeeeebis!! Den stod på huvudet och dansade och viftade med armarna. Min lilla akrobat <3 <3 <3  Den kommer ha nackspärr när den kommer ut. Linda tyckte sig se en snopp som fladdrade *fniss* Är så nyfiken på vem det är, men om 4 veckor är det Ultraljud igen så då hoppas jag att vi ser! Wiiiiiiiie!!!!

Nu ska jag hämta William på dagis. Saknar min jätte dinosaure.

Puss på er.

Kommentarer
Postat av: sofija

Nu är det du som lyssnar på din kropp, annars kommer ja giva dig på moppo!:)



<3

2010-06-07 @ 16:44:33
URL: http://justflippacoin.blogg.se/
Postat av: Emelinda

Ta det lugnt gumman!! Våga inte tänka på jobbet. Ses vi i helgen? Puss

2010-06-07 @ 17:58:48
URL: http://emelinda.gopshusgarden.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0