★ bitter

Jag är trött, grinig, sur, trött, trött, trött...Sa jag trött?  Seriöst, jag vet inte hur länge det här går? Jag ger allt på jobbet men sen när jag kommer hem orkar jag inte hålla ögonen öppna. Då är jag bara vresig. Försöker vara trevlig, för det är ju inte deras fel, men ALLT är jobbigt. Det är tillochmed jobbigt att sitta upp. För jag orkar inte. Orken är totalt borta. När jag inte heller kan äta smärtstillande så känns det som att kroppen faller isär. Rygg, ben, knän, fötter, armar, händer, fingrar, ALLT värker. Hur ska jag orka? Vad har jag gett mig in på?  Stackars Micke får ju göra allt medans jag bara jobbar och sover. Vilket också resulterar i att hemmet är inte så fint som jag är van vid. Men som sagt, ork för att städa??? Herregud nej. Jag har inget liv. Okej, nu har jag gnällt. Kan någon leverera en iskall burkcola till mig då? Och en apelsin.

Var på inskrivning idag, väldigt mycket trevligare barnmorska än de 2 tanterna i Trosa. Jag valde att gå på kliniken istället, där har dom tätare kontroller och skulle något verka avvikande så skickar hon bara ner mig till min läkare. Känns tryggt och bra. Och supergullig var hon!

Huvudvärk- IGEN. Seriöst, jag ooooooorkar inte.................................................................................................

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men jalla... hellre trött än att spy som jag gjorde fram till v 26... Sova är ju skönt ju... Å vad gör det om micke får göra lite mer än vanligt... det är ju inte hela livet han kommer få göra det... Bara en kort period.. Se till att äta en bra kost, drick mkt vatten å få frisk luft så kommer nog den värsta trötthten lägga sig.. Kom i håg att bra kost är A OCHO när man är gravid stumpan...



Kramis...

2010-05-05 @ 21:02:58
Postat av: Cattis

Klart du är trött, du är ju preggo =D De där små fisarna bestämmer över en från dag ett. När man ska må illa, kissa, sova, äta och sen hur man kan sitta eller stå. Har du glömt allt detta? ;) Suddklutten rular!

2010-05-06 @ 10:52:57
Postat av: Anonym

du verkar aldrig nöjd

2010-05-07 @ 13:04:15
Postat av: Emelinda

"Du verkar aldrig nöjd" - vad fan är det för jävla kommentar? Du ska inte uttala dig om du inte känner Ida och det verkar du uppenbarligen inte göra. Ida är en kämpe som orkar jobba med den onda kropp hon har och hon är en stark tjej som fått utstå mkt för att kunna få ett syskon till William. Har du anonyma människa inget vettigt att komma med ska du inte ens ägna tid åt att läsa Idas blogg.



Ida: Hoppas vi ses när jag kommer ner till klassåterträffen! Puss

2010-05-09 @ 12:18:32
URL: http://emelinda.gopshusgarden.com
Postat av: Sofija

Jag håller med dig Emelinda! Bra skrivet.



Jag förstår att det är tufft Ida men i slutändan så kommer det vara värt det, även om det känns som en oändlighet innan Bisse är här.

2010-05-10 @ 10:18:41
URL: http://justflippacoin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0