★ 30 dagar

Igår var vi på tillväxt ultraljud. Det var helt fantastiskt att få se vår bebis så detaljerat i graviditetsvecka 36.
Bilden var så fin, inte så där svartbluddrig som vid rutin ultraljudet. Bilden var grå och klar och man såg detaljer såsom tånaglar och näsborrar. Hon har mina plutläppar och min näsa. Det var så mysigt för precis när jag kände en spark så såg jag sparken på tv:n, hur foten sparkade mig och hur hon då spretade på tårna. Underbara lilla Alva-Linneá, vi längtar ÄNNU mera nu och det trodde vi inte var möjligt! Vi har längtat efter dig i flera år och nu ligger du i min mage?? Och SNART är du HÄR?? Herregud, hur gick det till? Allt känns fortfarande så jäkla overkligt... Jag drömmer väl bara? Och så en tjej, hur byter man blöja på en sån?? hahaha....Iiiiiiiiiiih!!!!! Rosa, rosa, rosa, rooooooooosa kläder i mängder. Yes =D

När jag låg där på britsen så sa jag "Hoppas bebisen vill visa upp sig så jag vet om jag gjorde rätt i att tapetsera rosa"
Barnmorskan bara skrattade och undrade hur vi kunde varit så modiga =P Men då sa hon "men jag jag tror ni gjorde rätt i rosa...TROR" Och 10 minuter senare så frös hon en bild och sa "KOLLA!! Det ÄR verkligen en flicka, här ser ni blygdläpparna, den klassiska "kaffebönan" som vi säger vid UL" Och ja, hennes kussimurra såg ut som en kaffeböna =P
Inte som Willes snopp som jag tyckte mig se vid UL, vi frågade aldrig och fick det aldrig bekräftat men jag tyckte mig se snoppen fladdra där! hihi.

Allting i magen var iallafall super duper bra, navelsträngsflöden och vattenmängder var toppen. LillStrumpan väger 2,8 kilo vilket var exemplariskt. Hon kollade njurar och hjärta och huvud och ja, allting. Det gulligaste var när hon visade hur bebisen övade på att andas "Titta vad fint hon rör bröstkorgen, hon övar på att andas" och det såg verkligen ut som att hon andades. Som sagt, vi fick se så himla mycket detaljerat och det var helt fantastiskt!!!

Idag har vi lilla familjen varit på Funhouse i Södertälje. William hade så roligt att det rann svett i ansiktet på honom!



Kör bil



Här inne var han GALEN! haha



Dessa vildingar =)



Hopp och skutt



Mmmmm med en kall glass



Mamma torkar svett =P

Nu ska jag natta lille William. Vi har haft fredagsmys och han är så trött. Ser full ut! haha =)

Trevlig helg på er, det ska jag ha iallafall =)

30 dagar kvar till Fridmärt <3

Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh låter helt otroligt det ni fick se på ul!Du fick ingen bild?kramis

2010-11-12 @ 21:26:34
URL: http://alice-esmeralda.bloggplatsen.se/
Postat av: Ida

Jag vågade inte fråga efter en bild =P haha så vi blev bildlösa men det gör inget, snart får vi se henne live =)

2010-11-13 @ 09:08:18
URL: http://idlur.blogg.se/
Postat av: Matilda

haha men du är väl för söt!=) Men du har rätt, snart får ni se henne live=) Lovely!

2010-11-13 @ 18:38:33
URL: http://alice-esmeralda.bloggplatsen.se/
Postat av: Emelinda

Låter som en fantastisk upplvelse! Snart är hon här :D

2010-11-14 @ 11:51:14
URL: http://emelinda.gopshusgarden.com
Postat av: Sofija

Jag längtar så att jag nästan spricker efter att få träffa henne:)

2010-11-14 @ 15:41:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0