★ oj vad text

William har varit hemma denna veckan, min lilla sjukling. Och han blir hemma nästa vecka också, hade varit skönt att ha han på dagis så jag får vila sista veckan innan det är dags för förlossningssamtalet och få ett datum för igångsättning. Men har man en underbar sjuk liten kille så är det smällar man får ta =) Klart han ska vara hemma lille Olofen, som har ögoninfektion, är snorig och hostar massvis. Ingen hostmedicin har vi heller! Och Apoteket är stängt, men tror dom har på Ica här i byn, ska brumma dit snart och glutta =) Mamma älskar dig min lille sjukling <3

I förrgår var vi i Nyköping och köpte kläder på Polarn till bebisen, fick hem en bonuscheck på 123 kr så det blev en rosa långärmad body med tillhörande byxor på rea. Så jag behövde inte lägga ut nåt knappt. Då köpte vi även längre hängslen till Willemans termobyxor så kanske dom inte skär in i hans stjärt och inte blir fullt så korta på honom *s*
Köpte även ett par mamma mjukisbyxor som jag även kan ha efter förlossningen. Och på BB framför allt! Inget som sitter åt, tog en storlek större så dom fladdrar lite härligt.
 Vi begav oss till Willys och handlade sjukt mycket mat och även schampo, duschkräm,borste, deo, cigg och tandkräm till min lilla mamma som låg på sjukhus =( Min stackars mamma har haft ont i ryggen ett tag och både jag och pappa sa att hon borde kolla upp det för smärtan satt över njurarna. Men min mamma är ju en tvättäkta finne så då går man inte till doktorn ;)
Men döm till min förvåning att hon faktiskt gick till doktorn WOHOOOOO =P Bra morsan! Och dom skickade henne till akuten där dom röntkade hela hon och till slut hittade njursten! Aj aj. Stackars lille mamma <3 Hon blev inlagd i 2 dagar med dropp.
Men jalla!! Vad lätt det är att skriva när man har en Olof bredvid sig som bara babblar babblar babblar och tok babblar lite till. Men nu är iaf lille mamsen hemma igen och får sova i sin säng, utan en massa snarkande tanter och en som jämt trycker på larm knappen. Haha ;)

Igår var vi Tälje och köpte julklappar till Kim, men än är det inte färdigt =D Hihi, är du nyfiken Linda?
Kollade även tv spel i Moraberg men det är ju skadat dyrt i affärerna ju?? Vi beställde från nätet istället... Enorm prisskillnad!!

Nu har jag kommit av mig 711 ggr av min son som ständigt avbryter mig, känner mig helt grötig i huvudet!

Har sovit som en kratta inatt, jag är så enormt färdig med att vara så här HUGE!! Går ju inte att sova, allt är obekvämt och det känns som jag krossas av min egna vikt. När jag var gravid med William så mätte min mage efter 40 fullgångna veckor- 36 cm. I V.36 nu med bebisen så mäter jag 37 cm!!!! Och den blir ju inte mindre. Shit, va hände liksom. Förväntad vikt på bebisen var i V36, 2640 gram men hon vägde 2800 gram. Och ändå säger många att jag måste ha en väldigt liten bebis? Eeeh, nä, den är större än förväntat ;) hehe.

Vill bara få igång skiten nu så jag får hålla henne i min famn. Men nu när Wille är sjuk och Micke går runt och huttrar och småhostar så är det ju inge bra om hon kommer ut till den här sjukstugan! Gaaaaaah!!! Hon kommer aldrig komma ut =(
Jag är så färdig med det hääääääär........... 21 dagar kvar. Känns som eternity itself.

Benjamins julklapp är färdig nu också... Gud vad bra! Allt är typ klart, lite återstår med Kims men det är inga konstigheter.
Känns jävligt fint att allt är klart. Blir ett par till till William såklart men det köper vi när vi ser nåt som passar.

Det enda som fattas till bebisen nu är babywatch (heter det så?) och underlag till skötbordet.

Nä usch vad jag skriver massa blajtext utan bilder. Blir så jobbigt att läsa.

Jag går och duschar istället.

Kommentarer
Postat av: Emelinda

Men gjorde du titthålsoperation eller öppet snitt? Allt beror nog på hur man reagerar på narkosen och smärtan. Tippar på att jag lär få ligga kvar ett bra tag, så kinkig som jag är ;)

2010-11-21 @ 13:21:45
URL: http://emelinda.gopshusgarden.com
Postat av: Sofija

Jag har 2 babywatcher som ni kan låna!:)

2010-11-21 @ 16:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0