★ äggvita men ingen äggula

Hej hopp alla Adolfar!

Det är freeeedaaag idaag =) Det innebär ju fredagsmys, med tacos =D mmmm!! Och lite Idol på det.

Igår var jag och Micke på hockey, SSK-DIF. Det var kul att komma iväg även om DIF loosade och jag hade sammandragningar konstant =P Vi unnar SSK vinsten för de var det bättre laget och lite SSK:are är man ju så det spelar inte så stor roll.

Pratade nyss med en golvläggare som ska komma på måndag och kolla in trappen. Vi har bestämt att lejja bort mattläggningen där. Det verkade så enkelt- men var så svårt! Lika bra att lejja bort det så det blir ordentligt gjort =) Vi vill ju ha fint *fniss* Man blir så lycklig av att renovera, när man håller på är allt lite småjobbigt och frustrerande, men när det är klart så är man så otroligt nöjd över sig själv. Eller ja, otroligt nöjd och stolt över Micke ska det stå för det är han som gör all renovering iochmed min graviditet. Jag tar hand om barn, mat och hem så länge.

Har mått kacka nu ett tag och bestämde mig för att ringa min barnmorska. Ville inte ringa först och när folk frågar hur jag mår så säger jag alltid att det är bra. För jag vet att folk tycker jag är gnällig, jag är ju bara gravid, va är grejjen liksom?
Orkar inte höra åsikter så jag behåller mina problem för mig själv. Men nu vill jag dela med mig lite...

Åkte iaf in till min BM för att jag inte stod ut längre, då visar det sig att jag har högt blodtryck och äggvita i urinen. Det kan vara en varningsklocka för havandeskpasförgiftning. Så jag var inne idag igen och trycket var fortfarande för högt samt äggvita i kisset. Pulsen min ligger på 112. Det är liiite småjobbigt när man ligger i soffan och hjärtat bara rusar. Eller när man ska gå upp för trappen och man får andnöd, känns som man väger 400 kg och springer Trosa stadslopp. Jätte obehagligt!
Men sen kan jag må helt normalt i 3 timmar och sen kommer svettningar och rusande puls och svullna fingrar.
Ska iaf tillbaka på måndag för ännu en kontroll, ska bara vila i helgen. Är trycket fortfarande högt då så ska jag in till förlossningen för kontroll. Har BM besök, läkarbesök, tandläkarbesök samt golvläggar besök allt på måndag så jag vet inte var jag ska kunna klämma in ett bb besök om det måste bli så =P Men det löser sig.
Jag är inte orolig, det finns så bra vård nuförtiden. Det värsta är ju att må som man gör, att det man gör bäst är att ligga i soffan. Kul liksom, hahahaha. Social? Näe inte så värst =P

Annars är jag iaf lycklig över lilla Fridmärt och stolt över den blivande storebrodern...Som frågade hur bebisen skulle komma ut?? Var ju liksom tvungen att förklara hur det går till och det tyckte han var jätte kul och konstigt att den kommer ut där nerifrån. "Då kissar du ju ut bebisen ju!!"  Haha jaaa... =)

Nu ska jag hänga tvätt...William ska väcka Micke och sen ska vi baka och göra viltfärsbiffar.

Adjöken fröken!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vad då bara gravid!? De är faktiskt VÄLDIGT olika hur man mår i sin graviditet! Mår man skit, ska man faan få vara gnällig och bara vila och vara asocial!



Jag mådde som en påsehundskit när jag väntade Nova, men med Neo mådde jag toppen! Så som sagt man kan må VÄLDIGT olika!



Skit i alla andra och ta hand om dig! De viktigaste är att du och bäse mår bra!



Kram

2010-10-09 @ 08:05:18
URL: http://novaochneo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0