★ happy

Idag har jag och William bakat. Vi ville testa nya bakmaskinen! Vi bestämde oss för att baka kringlor så vi åkte till affären för att köpa hjorthornsalt och jäst. Kom ju såklart hem UTAN jäst men som tur hade jag torrjäst hemma. Perfekt som backup eller när man ska göra hemmagjord pizza.



Här knådas degen under vakande små William ögon. "Meeeer mjöl Idaa!!"

Måste ju säga att en helt ny värld öppnades med denna underbara maskin =D
Vilken lyx! Och degen blev så bra så jag nästan hoppade jämfota! hihi



Slutresultatet! Williams kringlor jäste som små bullar =) Men mina höll sig iaf ;)

Hade tappat bort receptet så jag slängde ner lite och gjorde "på en höft" eller vad man brukar säga, men när man är så grym på att baka som jag är så blev dom ju ruskigt goda ;) Med eller utan recept...höhö



Titta vem som bygger bo i fågelholken utanför köksfönstret =) Den är så gullig när den kommer med pinnar och små grejjer så sitter den där och bäddar =) Det är dags att hänga ut mat till dom små lirarna! Vill ha ett mathus eller vad man säger men jag vet att en vit tjock katt kommer sitta där och slicka sig om munnen då...

V.33 nudå i graviditeten. 7 veckor kvar *pirr pirr* Jag längtar så mycket så jag inte vet var jag ska ta vägen ibland! hihi.
Tänk att komma hem med den lilla, att få amma och hitta en vardag med en ny familjemedlem...ååååååh!!!!!
Jag längtar till amningen nåt så oerhört, få höra hon ligger där och klunkar och myser. *älska*
Kunna gå som en normal människa är ju en enorm längtan. Att ta en långpromenad utan besvär, vilken lyx!! Glida runt vagnhärad med den fina barnvagnen och få vara 2 barnsmamma. Overkligt?? Fantastiskt!
Vi längtar efter dig lilla Alva Linneá Neiberg. Du är så välkommen till livet, vi älskar dig redan så oerhört mycket!

Jag är så lyckligt lottad!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Åhhh..har ni bestämt er för att hon ska heta Alva nu? Det va verkligen ett jättefiiiint namn, Linnea oxå för den delen :)

2010-10-18 @ 17:03:49
URL: http://jossgoss.blogg.se/
Postat av: Ida

Nä bara jag som säger Alva Linneá =D Så får vi se vad det blir sen hihi

2010-10-18 @ 17:29:30
Postat av: sofija

Mysmys:) Jag vill också gosa med bebis sen!



Men vad hände med Fridmärt? Tyckte att det var ett väldigt fint och originellt namn:)

2010-10-18 @ 17:51:38
Postat av: Matilda

Åh jag kan nästan bli lite avis,så underbart att få lära känna en ny liten mäniska...Första tiden är ju nåt alldeles speciellt!Myyys!

kram

2010-10-18 @ 21:34:01
URL: http://alice-esmeralda.bloggplatsen.se/
Postat av: Cattis

Jättefint namn! Vi får se om det kommer ut en Alva eller en Fridmärt ;)

2010-10-19 @ 18:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0