★ Vattkoppor


Solens strålar har varit fantastiskt härliga idag! Jag tog barnen till lekparken, när jag inte njöt stilla i solen så lekte jag och William kurragömma. Han är så rolig att leka med för när jag har räknat färdigt och vänt mig mig om så hoppar han fram från sin gömma och skriker "Häääär är jaaag!!" hahaha... Vad är då meningen med leken? ;)








En glad skit i vagnen



När jag åkte till gymmet så blev Linneá avis, så hon började också gymma. Men däckade ganska så fort tydligen... Undrar vad hon drömde? Ett leende smyger sig fram...



Idag har hon fått sin första portion med gröt! Det var ingen höjdare, hon fick rysningar och såg allmänt äcklad ut =P
Stackars liten... BVC tyckte att vi skulle börja med gröt då vi får mata henne varrannan timme (!!) inatt så fick hon mat 3 ggr mer än vanligt... Stackarn är hungrig så gröt får det bli! Min amning har inte hängt med alls nu när hon häller i sig mat så den är nedlagd. Hon har VÄGRAT att bli ammad, bara skriker så fort jag lägger henne vid bröstet. Så jag har pumpat ur ett tag och gett på flaska men det finns så lite mjölk så det tar bara upp en massa dyrbar tid. Sorgligt men sant så varade bara amningen 4½ månad denna gång, med William ammade jag i 7 månader... Men vill hon inte så går det ju inte =)

Annars så var William pigg idag fram tills för ett par timmar sen... Helt sänkt och frusen. Vattkoppor! Vattenfyllda blåsor på hans lilla söta kropp. Han är ängslig och trött... Hoppas att han får sova inatt nu <3

Jag läste att barn under 6 månader inte kan få vattkoppor så då antar jag att Linnéa klarar sig då?
Konstig sjukdom det där... Tydligen så finns det vaccin emot det också, hade jag ingen aning om!
Men det är ju en ofarlig sjukdom och man kan inte vaccinera sig mot allt. Hur skulle det vara??




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0