★ Okej?

Kärlekboken (kartonnage)

Linnéa fick denna boken i födelsedagspresent. William har Bajsboken av samma författare, det är roliga, varma och fina böcker. Rakt på sak, bra förklaringar. MEN... Vi tänkte läsa boken för William ikväll, men snubblar då in på denna sida. Är det så lämpligt i hans ålder? Vad tycker ni?? Jag och Micke tycker INTE att boken är särskilt lämplig och den är lite väl rakt på sak. Jag är inte fin i kanten, tvärtom, men med tanke på att detta är en barnbok så blev jag lite förnärmad.




Ser ni vad det står?

"Mannen har en snopp som sticker ut.
Kvinnan har en tofs med ett hål i som går inåt.
Det är bra om man får lust att göra barn tillsammans.

Snoppen passar bra in i hålet i tofsen.
Efter ett tag sprutar snoppen ut lite vitt kladd i hålet."

m.m. Till texten är det detaljerade bilder.

När är egentligen en okej ålder att börja prata sex?




Kommentarer
Postat av: Sofija

Hahah! Jag höll på att trilla av stolen. Det där känns lite väl mycket info för barn i så låga åldrar. Kevin är ju snart 8 men vi pratar inte om sex här hemma, är glad så länge jag slipper:)

2011-12-15 @ 19:10:50
Postat av: Emelinda

OH herre jösses!! 5 år känns lite vääääl tidigt. Skulle inte ens komma på tanken att diskutera dem där orden o förklaringarna med syrrans Pontus som blir 8 nu.

2011-12-15 @ 22:01:59
Postat av: micke

Man kanske får hoppa den sidan. Kanske

2011-12-15 @ 23:30:07
Postat av: Linda

Okej! Skulle nog lägga undan den boken ett par år! Känns lite väl alltså !

2011-12-16 @ 00:08:50
Postat av: Fitri

Haha!! Nej gud.. Tror inte att William är redo?! Skulle jag läsa den för Vincent så skulle han bli rädd för tjejer.. Haha =P



Vänta tills dom fyller 10.. Känns som en lagom ålder att börja introducera blommor o bin då =) Tror minsann att detta är mer en bok för Timmy ;) Då han alltid ser lika frågande ut när det kmr vitt kladd.. Haha!!



Pöss

2011-12-16 @ 14:34:54
URL: http://ylmetott.blogg.se/
Postat av: pappa

svårt.barn undrar.frågar men får inga svar för vi tycker det är pinsamt.

2011-12-16 @ 16:04:12
Postat av: Caroline

Oj oj oj, kanske lite tidigt..När han börjar fråga och undra så kan du ju plocka fram boken :) Kram

2011-12-17 @ 09:17:55
URL: http://novaochneo.blogg.se/
Postat av: Jennie

Fyfan den där förklaringen med både ord o bilder skulle ju fan få mej med att backa in i en garderob... sådär kmr jag nog aldrig förklara sex för mina barn iaf=)

2011-12-17 @ 19:49:52
Postat av: sandra

HAHA men OMG, vilken äcklig förklaring, vitt kladd? hahaha förlåt

2011-12-17 @ 20:08:38
Postat av: Anneli

Haha, nä jag skulle inte läsa det där för mina grabbar på bra länge! :) Blir ju generad när jag läser det! Lite väl detaljerat..

2011-12-18 @ 19:31:44
URL: http://lekochbetong.blogg.se/
Postat av: Frida

Ursäkta, men problemet är väl inte att de beskriver sex (eller egentligen bara samlag). Problemet är ju att de beskriver kvinnans könsorgan som "en tofs med ett hål i som går inåt". Känner ni någon kvinna med en tofs med hål i? Jag har då en fitta/snippa/vagina iallafall. Och vad ska barnet tro som inte har någon tofs, att de saknar en kroppsdel?? Hemskt!

2012-08-25 @ 10:34:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0