★ Jumpsuit i sicilien

Svar till Maria ang var man kan köpa mitt fina God Jul hjärta att hänga på dörren. Den finns på Blomsterhörnan i Trosa och kostar 100:- Bra pris när man tänker på vad det kostade på julmarknaden, över 300 spänn för en krans. Huvvaliga. Nehejdu tack.




William har varit hemma från dagis denna vecka också. Men nu så börjar han krya på sig =) Här ligger han i sitt "välstädade" rum och tittar på film.




Denna juice är nami nami gotti gotti. Att rekommendera!

Denna vecka har vi bara tagit det lugnt! Pysslat lite hemma, ridit och sånt där annat som får dagen att gå.
Red cavaletti i onsdags, la ut travbommar och min häst flög över dom! Jag hade så "höga" tankar om min pålle när vi skulle börja. Tänkte att han skulle trassla in sig i bommarna och gå omkull. möhöhöhöhö!! Men han flöt fram över utan att nudda, okej han snubblade till en gång men det var för att jag försökte bromsa in Mister Rally! Han var PIGG, han älskade verkligen bommarna, nästa gång ska jag sätta upp ett par hinder också. Han hade så kul <3 min lilla plutt <3




Gissa vem som har LIDIT av väntan till 1 december? Han har verkligen lidit!! När dagen äntligen kom så var han så glad, flög upp ur sängen, sprang in till mig, kröp ner i sängen och sa "Idag får jag öppna första luckan!!!!"

Att en adventskalender kan vara så rolig!

Har fått 2 st bonuscheckar från Polarn O. Pyret på 200:- Nu är det ju fri frakt i E-butiken så jag tänkte beställa något kul. Hittade ÄNTLIGEN ett par strumpbyxor med halkskydd, jag blev eld och lågor och beställde! Men då fick jag bara använda ena bonuschecken, jahopp, går ju lika bra det för den räcker ju till. Klickar i Köp men då får jag inte beställa under 250:- Vill dom inte ha kunder eller vad är det frågan om? Muppar. Får åka till butiken och köpa dom istället... Blir så anti när dom har så löjliga regler =P

SULTAN TJÖME bäddmadrass, vit Längd: 200 cm Bredd: 90 cm Tjocklek: 5 cm
Var på Ikea igår, köpte en ny bäddmadrass till sängen. Först var ju tanken att köpa ny säng, men så kollade vi på bäddmadrasser istället. En Hilding bäddmadrass skulle ju på 6-7000:- Tjohoooo! Så då kollade vi på ny säng ändå... Men sen så började vi kolla på bäddmadrasser igen, fanns ju billigare varianter än märkesmadrasser!
Så vi köpte äntligen en ny madrass och vilken skillnad det blev! Sängen känns helt ny, hård och fin.

Vi svängde av vid Willys i Weda för lite storhandling. Ett par tusen fattigare så lastade vi in allt i bilen och körde hemåt men bilen tvärdog i rondellen. KUL! Vi fick PUTTA ut bilen från rondellen, som en riktig tattarfamilj!
Sen fick vi springa igång den! HAHAHAHAHA.... pinsamt.

Bilen var ju nylagad och detta var premiärturen. Startmotorn lagad och ett nytt fräscht batteri inköpt från Opel it self. Så det visar sig vara generatorn denna gång! Det har blivit en kedjereaktion. Generatorn har inte laddat batteriet som det ska så det har blivit slött och gjort startmotorn överarbetad så allt har kollapsat. Nån diod som pajjat så inte varningslampan lyst. Typ. Nåt sånt. Very funny!! Det är typ julafton snart? Linnéa fyller år nästa vecka. Har liksom annat att lägga pengar på men det är smällar man får ta! Ett ansvar man har som bilägare, även om man drar en djup suck...blääää.

Jumpsuit

Igår kom min mamma hit med en present. Jag blev så överraskad!! Fick en one piece eller vad det heter. Jumpsuit heter det visst!  Jag har BOTT i den sen jag fick den. Jag kommer ju dö när den ska tvättas?? Micke har satt 1 regel- Jag får inte gå ut i den för då skäms han ihjäl. Haha jag lovar älskling, den stannar här inne, på mig, med mig. Jag och Linnéa- i en varsin sparkdräkt *tihi*

Tack snälla mor!

Drömde inatt att det snöade och det ser mörkt ut på himlen, kallt är det också. William skulle bli så glad om det kom snö. Jag klarar mig som sagt utan men det har sina fördelar, William blir superlycklig och Lollan har ingen lera att rulla sig i. Så man kanske ska ta och önska sig lite snö iallafall då?

Nu vaknade Linnéa, hej då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0