★ hej vad det går....

Dagen startade kl kvart i 7 med morgonmys med 2 underbara små barn! Det är ju så fantastiskt underbart att morgonmysa med barnen så man aldrig vill gå upp ur sängen!

Vi åkte till västerljung på barnbasar, fyndade en påse kläder till Linnéa samt en stor skjutande robot till William och en dvd film- Madagaskar. Han var nöjd! Han fick välja vad han ville typ, när det är så billigt så får man skämma bort dom, men han nöjde sig med det han valde... Han är så duktig att handla med. Han tjatar aldrig... och om han frågar och får ett nej så blir han aldrig sur. Han sköter sig så bra min lilla korv! Världens bästa <3

Han åkte med farmor hem från basaren och vi fortsatte våran färd mot Nyköping för att storhandla på Willys. Det blev några påsar igen... Hur mycket mat kan egentligen gå åt i en familj? Helt sjukt ju!!

Väl hemma så var det bara svida om till badkläder och iväg för att plumsa några längder... Ingen lastgammal tant idag, men däremot overkligt mycket ungar!! Det hoppades bomben stup i ett av både fäder och söner och det plaskades och skreks och härjades. Kissnödiga ungar stod med benen i kors och nöp sig i snoppen. Efter 30 minuter gav jag upp. Det var inte uppfriskande nånstanns att simma. Väl inne i duschen så står en familj och duschar och flickan frågar "Mamma, får jag kissa i duschen?" "Ja gör det du"  Öööh?? Och där står vi andra och delar dusch med dom. Toaletten är 2 meter bort. Så jäkla äckligt tycker jag.

Det är väldigt intressant att lyssna på folk i omklädningsrummet...Jag kanske ska börja med en dagen "Hört från omklädningsrummet" ;)

Idag lyssnade jag på 2 kvinnor som fann varann efter 20 år. Mitt där i omklädningsrummet så bara hittade de varann och det blev som att lyssna på ett helt hönshus. Tur att de inte luktade som ett.
Det roliga var att den ena skulle vara bättre än den andre. Och de försvarade sina livsval "Vi valde Trosa, MEN det är endast för..."   "Vi valde en volvo, MEN, alltså, det har en förklaring"
Ungefär som att båda svurit eden att aldrig börja leva svensson liv. Nu stod de där med sina hop av barn, mammatofsar och mjukisbyxor av plysch. Jag såg att de hellre hade velat träffat på varandra någon annanstanns. Kanske när de har en skvätt smink och borstat hår. Nä, det var en givande kvart att lyssna på...herregud.

Nähepp...usch vad jag skriver en massa ointressant trams.

Nu blir det mys med gubbhelvetet här hemma ;)


Kommentarer
Postat av: Emelinda

Haha, jaaa en dagens "hört från omklädningsrummet" vill vi ha!! :) Det där med kiss i duschen lät väldigt snubbigt. Okej när man är hemma, men inte på allmänna platser :S

2011-02-26 @ 19:48:13
URL: http://emelinda.gopshusgarden.com
Postat av: Sofija

Haha, usch och fy för dusch-pinkande ungar!

2011-02-26 @ 20:03:15
URL: http://justflippacoin.blogg.se/
Postat av: micke

Det var sjukt kul att se att han har blit så modig att han åker kannan själv. Det trodde jag skulle ta ett tag till. Men han kanske blev lite härdad när han åkte kannan i nyköping. Den var det drag i. Vår stora kille

2011-03-03 @ 03:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0