★ Kånkel

Min rygg har dött. I mitten av ryggen, på ryggraden gör det så ont emellanåt att jag viker mig. Jag satte mig på golvet för att klippa Williams tånaglar och det gjorde så fruktansvärt ont! Att bara sitta där??!! Tänk om min rygg kommer gå av nu? Så blir jag halv... Lika bra det så slipper ni se mitt fula nylle =P

Underbart väder idag! Familjen tog en promenad i solen och jag lapade sol som aldrig förr! Våren är på intåg och jag lääääängtar!!!



Herre på täppan





Tömde kondenshinken från värmepumpen och fastfrusen i isen hittar jag en FLUGA!







Det är illa när de varnar för takras! Att få ett tak över sig är ju ingen höjdare... Snöras hade varit mer passande på denna skylt tror jag allt. För Hulos tak höll inte på att rasa, det såg jag ;)

Imorgon börjar Mickes förmiddagsvecka. Hans ångest är inte liten stackarn =( Hoppas att det går bra för honom, men det gör det nog =)

Micke har jobbat ständig natt i 1 år... Fram tills nu då "Jobbet" anser att det är hälsofarligt att jobba natt. Då har de kommit på att bryta natten så det ser ut såhär:

Från 1 års tid nattarbete tvärbryta och tvinga sina anställda att ställa om sig på 1 ynka dag till att jobba eftermiddag.  En tväromvändning som var extremt jobbig för dom. Så nu när de jobbat eftermiddag en vecka så ska de jobba förmiddag en vecka, De börjar 06.

Efter den veckan ska de jobba eftermiddag igen för att veckan efter den jobba förmiddag igen! Och då ska de på 1 ynka dag, ställa om sig från förmiddagsarbete till att jobba NATT i 2 månader, efter 2 månader så ska de jobba eftermiddag och förmiddag igen och sen rullar det på så. 1 månad blandat, 2 månader natt...osv.

Är DET hälsosamt? Som en kille sa "Men man får röka på j"obbet", är DET hälsosamt?"

Detta skift är frivilliga till att jobba natt då de mår bäst av det. Micke har för första gången efter 13 års skiftarbete fått rutin på vardagen, på livet. Mår bättre än nånsin, skönt för kroppen att slippa hatta med skiftombyten och skit. Och så kommer jobbet med detta?? Så fruktansvärt värdelöst.

Hoppas bara att det funkar nu...

Nähepp, nu ska jag duscha... Micke ska åka och spela fotboll om en halvtimme.

Min rygg =(

Fråga 13:

Den här veckan:

Vi har varit på bvc, gått promenader, halv strorhandlat, lämnat in bilen på lagning, ätit thaimat, och vad har vi gjort mer? Varit föräldrar helt enkelt, lagat mat, städat, tvättat. Dagarna rullar på! Vi har dessutom varit sjuka så händelserna har inte varit så stora....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0